پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213024 تاریخ : 1395/05/12-19:44:52
,9,22,10026,
مرکز طب سلامت سالمندان خراسان رضوی افتتاح شد

با حضور مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی؛

مرکز طب سلامت سالمندان خراسان رضوی افتتاح شد

مرکز طب سلامت سالمندان خراسان رضوی با حضور مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، مدیران ارشد استانی و تشکل های کارگری و بازنشستگی این استان در بیمارستان 17 شهریور مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در این مراسم، از توجه به حوزه سلامت سالمندان به عنوان یکی از اهداف مهم پیشرو در سازمان تامین اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: جلسات متعددی با افراد صاحب نظر و متخصص در خصوص اجرای طرح طب سلامت سالمندان تشکیل و اقدامات لازم در خصوص اجرای آزمایشی این طرح با هدف کنترل آنلاین و خدمت رسانی بهتر به بیماران مزمن و سالمندان انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن بیش از42 میلیون نفر از جمعیت کشور و با اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان در حوزه درمان، در مسیر ارائه هرچه بهتر خدمات به شرکای اجتماعی خود گام برداشته است.
وی تصریح کرد: برخی از طرح های اساسی حوزه درمان نظیر ارتقای هتلینگ در بیمارستانها، به منظور شأن و منزلت مراجعه کنندگان و کارکنان شاغل و ایجاد فضایی بهتر و مناسب تر برای ارائه خدمات بهینه در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری از این طرح به  طور کامل بهره برداری خواهد شد.
  دکتر درخشان تجهیز و نوسازی مراکز درمانی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درمانی سازمان همراه با اضافه شدن 150 آمبولانس در سطح کشور و به روز رسانی سیستم های رایانه ای نظیر مدیریت یکپارچه بیمارستانی (HIS) ، اوراکل ، پکس و ...  را از اقدامات مهم سازمان طی سال گذشته دانست.
وی همچنین از اقدامات ساختمانی سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان و مصوبات لازم در خصوص طراحی و اجرای ساخت بیمارستان رضا (ع) در مشهد خبر داد و افزود: در سال گذشته افتتاح یک بیمارستان، 6 درمانگاه و پلی کلینیک و ارتقای سطح در دو مرکز درمانی در سطح کشور انجام شد و در سال جاری نیز در هفته تامین اجتماعی با تلاش مجموعه کارکنان در حوزه های مختلف، شاهد افتتاح 7 درمانگاه و کلنگ زنی یک درمانگاه بودیم. دکتر درخشان ادامه داد: همچنین 2 بیمارستان در حال راه اندازی در شهرهای ایلام و اهواز، 5 بیمارستان و 26 درمانگاه در حال ساخت و همچنین 9 بیمارستان در دست طراحی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کارگروهی متخصص در اداره کل درمان مستقیم در ستاد مرکزی تهران تشکیل شده است تا بصورت نظام مند اجرای طرح طب سلامت سالمندان را بعهده بگیرند، گفت: اولین مرکز طب سلامت سالمندان کشور در استان خراسان رضوی افتتاح و شروع به کار کرده است.
مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح مذکور در سراسر استانهای کشور تا سه ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف تحت پوشش قرار دادن سالمندان و پیشگیری از بیماری های گوناگون و در معرض خطر، نظیر دیابت و ... در سنین بالا، اجرا خواهد شد که بعد از ثبت نام و تشکیل پرونده برای این عزیزان و از طریق طرح نظام ارجاع داخلی تحت مراقبت و درمان قرار خواهند گرفت.
دکتر حمید داستانی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن  ابراز خرسندی از اجرای طرح طب سلامت سالمندان در استان افزود: با حمایت های ستاد مرکزی تهران و بعنوان اولین مرکز طب سالمندان در کشور، امیدوار هستیم بتوانیم برای قشر سالمندان و بازنشستگان شرایطی به مراتب مناسب تر از قبل، برای ارائه خدمات به این عزیزان را فراهم کنیم .
دکتر کیومرث افسری رییس بیمارستان 17 شهریور مشهد نیز در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر سالمندان در سطح کشور و شیوع بیماریهای مزمن در این سنین، و با در نظرگرفتن جمعیت سالمند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، اجرای طرح طب سلامت سالمندان با هدف پایش سلامت این عزیزان و شناسایی مشکلات درمانی و سازماندهی خدمات مورد نیاز و تخصصی به آنان امری مهم  و مثمرثمر خواهد بود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران