پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251164 تاریخ : 1395/09/20-14:40:02
,14,
مردم شناسان خواستار همراهی مردم در ترویج فرهنگ صلح و دوستی شدند

مردم شناسان خواستار همراهی مردم در ترویج فرهنگ صلح و دوستی شدند

مردم شناسان درآستانه برگزاری همایش ونمایشگاه ملی هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران خواستار همراهی مردم درترویج فرهنگ صلح و دوستی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگریٍ، مردم شناسان شرکت کننده دراین همایش از اقشار مختلف مردم دعوت کرده اند تا در روزهای 22و23آذر همزمان با برگزاری همایش مورد اشاره و با امضای پیامی در موزه ملی ، محل برگزاری همایش با آنها دراین راه همراه و هم صداشوند.

 دربخشی از این پیام می خوانیم:فرهنگ ایرانی در طی تاریخ، همواره مبشر صلح و دوستی انسان ها و همزیستی با طبیعت بوده است. ما مردم شناسان و دوستداران مردم شناسی، در هشتادمین سال تأسیس نهاد مردم شناسی در ایران، تداوم فرهنگ صلح و دوستی و احترام به تنوع و تفاوت های فرهنگی و میراث طبیعی و محیط زیست را یکی از مهمترین راه های سعادت انسان ها  می دانیم.

 هشتاد سال تلاش صادقانه

 از سوی دیگر باجلان فرخی از مردم شناسان پیشگام در آستانه برگزاری همایش و نمایشگاه ملی هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران گفت: هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران را که برای شناخت ساختار جامعه ایرانی در گذر از تاریخ و هویت مردمان ایران گامهای سترگی برداشته خجسته می داریم.

 این اسطوره شناس و عضو پیشین مرکز مردم شناسی در گفت وگو با خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به گذشت حدود دوقرن از تاسیس مردم شناسی دراروپا افزود: تأسیس موزه ملی یا معارف توسط سمیع الدوله (مرتضی قلی خان هدایت) در 1295 خورشیدی با 270 شیء نمود های فرهنگ مادی ایران در وزارت معارف (واقع درشمال بنای دارالفنون)، یک قرن پیشینه دارد و از تشکیل بنگاه مردم شناسی و موزه مردم شناسی در 1315 شمسی نیز هشتاد سال سپری شده است. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت هفتادمین سال فعالیت های مردم شناسی در ایران درسال 1385 درکرمان گفت: هشتادمین سال تأسیس این نهاد ارزشمند را نیز در شرایطی جشن می گیریم که «مردم شناسی» یکی از پربار ترین ادوار خود را سپری می کند. 

باجلان فرخی در ادامه گفت :طی این سال ها مردم شناسی ایران فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده و بزرگداشت فعالیت فرهیختگان  و محققان این مسیر از گذشته تا به حال، کاری است، در جهت تعالی هرچه بیشتر این دانش در سال های پیش رو. 

او در پایان از علی هانیبال ، عیسی بهنام، یحیی ذکاء، منوچهر ستوده، احمد اقتداری، مصطفی مقربی، احسان یارشاطر، حسن تقیزاده، صادق کیا، بهاءالدین بامشاد، محمد مقدم، جلیل ضیاءپور، محمود خلیقی " که در زمان مدیریت او نخستین کنگره مردم شناسی ایران با شرکت مردم  شناسان سرزمین های دیگر برگزار شد" علی بلوک باشی، هوشنگ پورکریم، محمد میرشکرایی، علیرضا حسن زاده به عنوان افرادی که فعالیت های ارزشمندی درزمینه مردم شناسی داشته اند ، نام برد. 

همایش و نمایشگاه ملی هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران در روزهای 22و23 آذرماه در موزه ملی و ساختمان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بامشارکت 40نهاد و موسسه فرهنگی برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران