پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305439 تاریخ : 1396/07/11-13:39:20
,13,
مردم به دلیل کاهش قدرت خرید فقط مواد غذایی ضروری را تهیه می‌کنند/ بسیاری از اعضای صنف ما تغییر شغل دادند

مردم به دلیل کاهش قدرت خرید فقط مواد غذایی ضروری را تهیه می‌کنند/ بسیاری از اعضای صنف ما تغییر شغل دادند

محمد آقا طاهر گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مردم سعی می‌کنند فقط مواد غذایی ضروری را تهیه کنند و در هنگام خرید تنقلات و دیگر خوراکی‌ها محتاطانه عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص وضعیت کسب و کار اعضای این اتحادیه گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور حتی در صنف ما که فروشنده مواد اولیه برای یک زندگی هستیم تاثیر گذاشته به طوری که در 2 سال گذشته 300 نفر از اعضای ما یا کسب و کار خود را تغییر داده یا به طور کلی تعطیل کرده‌اند.

 محمد آقا طاهر ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مردم سعی می‌کنند فقط مواد غذایی ضروری را تهیه کنند و در هنگام خرید تنقلات و دیگر خوراکی‌ها محتاطانه عمل می‌کنند.
 وی افزود: موضوع دیگر مالیات ارزش افزوده است. قرار بود در نهایت مصرف کننده این مالیات را بپردازد در حالی که الان ما داریم این مالیات را می پردازیم. به همین دلیل بسیاری از اعضای ما به صورت صوری تغییر شغل داده اند و جواز خرده فروشی گرفتند تا از این مالیات معاف شوند.
 رئیس اتحادیه بنکداران ادامه داد: مشکل دیگر ما حضور بیش از اندازه فعالان همسو با این حوزه است. در ماده 86 آین نامه اصناف ذکر شده که حداقل متراژ برای بنکداران مواد غذایی باید 400 متر باشد اما الان واحدهای 50 متری تحت عنوان دیگر اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.
 آقا طاهر در خصوص میزان شکایات به این اتحادیه گفت: در اتحادیه 5 کمیسیون داریم که 3 کمیسیون در خصوص شکایت‌ها فعال هستند. کمیسیون بازرسی، کمیسیون فنی و نرخ گزاری و کمیسیون حل اختلاف به این منظور تشکیل شده است.
 وی ادامه داد: معمولا 2 یا 3 شکایات در ماه به اتحادیه ارجاع می‌شود و کمیسیون‌ها در نهایت 15 روز فرصت دارند تا به آنها رسیدگی کنند. البته تمام تلاش ما این است که توافق بین طرفین در اتحادیه حاصل شود. در غیر این صورت پرونده به مراجع قضائی فرستاده خواهد شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران