پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282080 تاریخ : 1396/05/04-14:14:09
,15,
مراقب حملات باج‌افزاری باشید

رییس مکنا هشدار داد:

مراقب حملات باج‌افزاری باشید

رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه گفت: تقاضا های متعددی مبنی بر ارائه خدمات مشاوره از مرکز مکنا و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه امنیت اطلاعات در طول نمایشگاه دریافت کردیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طول برگزاری نمایشگاه الکامپ از سوی بازدیدکنندگان مطرح شد، رشد حملات باج‌افزارها به رایانه‌های شخصی و اداری است که مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است.

احمد سحرخیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه ، با اشاره به توجه سازمان‌های دولتی و خصوصی به حضور مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) در نمایشگاه الکامپ گفت: تقاضا های متعددی مبنی بر ارائه خدمات مشاوره از مرکز مکنا و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه امنیت اطلاعات در طول نمایشگاه دریافت کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات فعالیت ‌های این مرکز را گامی مؤثر در جهت حفظ منافع خود و مشتریان ارزیابی کردند.

سحرخیز افزود: طبق گزارش‌ های متعدد بازدید کنندگان از غرفه مکنا در نمایشگاه الکامپ، حملات باج‌ افزارها منجر به از دست رفتن امکان دسترسی به فایل ‌ها و اطلاعات، مختل شدن کسب و کار و کاهش اعتبار تجاری آنها شده است.

وی ادامه داد: بدون شک توجه به نکات امنیتی در حوزه سایبر می‌تواند جلوی این قبیل حملات را سد کند.

سحرخیز تصریح کرد: دستورالعمل‌ های نحوه پیشگیری و مقابله با باج افزار ها توسط مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه تدوین شده و در اختیار شرکت های بازار سرمایه قرار گرفته است اما در حال حاضر، موضوع باج‌ افزار ها به حوزه خاصی محدود نمی‌ شود و تهدیدی برای همه استفاده ‌کنندگان از اینترنت است.

به گفته رییس مکنا، استفاده از سامانه ‌های مناسب امنیت اطلاعات توسط مسؤولان فناوری اطلاعات شرکت ‌ها، به روز رسانی آنتی ‌ویروس و نصب وصله‌ های امنیتی سیستم‌ عامل از سوی همه کاربران و پشتیبان ‌گیری از فایل‌ ها از جمله مهم‌ ترین اقدامات مؤثر در مقابله با باج‌ افزارها است.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران