پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266051 تاریخ : 1395/11/16-10:35:45
,5,17,
مدیریت مصرف آب تنها چاره است

وزیر نیرو: کاهش 39 درصدی بارندگی درکشور

مدیریت مصرف آب تنها چاره است

وزیر نیرو با اشاره به کاهش 39 درصدی بارندگی امسال نسبت به سال قبل گفت: تنها چاره مقابله با بحران کم آبی در کشور مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, حمید چیت چیان روز شنبه از سد در حال احداث نعمت آباد و وضعیت حوزه آبخیزهای شهرستان اسدآباد به صورت هوایی بازدید و سپس با حضور در شهر آجین لحظاتی با مسوولان شهرستان دیدار کرد.

چیت چیان در جمع خبرنگاران گفت: خشکسالی های اخیر و اضافه برداشت ها از سفره های آب زیرزمینی در غالب دشتهای کشور موجب افت و کاهش سطح آب شده و مشکلات عدیده ای را برای کشور در پی داشته است.
وی اظهارکرد: تبدیل کشت های صیفی به گلخانه ای، اصلاح روش های آبیاری و کشت محصولات کم آب بر می تواند در بهبود وضعیت آب کشور موثر باشد.
چیت چیان افزود: آبخوانداری، آبخیزداری و تغذیه مصنوعی دشت ها با احداث آب بند کمک بسیاری به تغذیه مصنوعی دشت هاست.
وی با اشاره به بارش های خوب در دو هفته گذشته گفت: به دلیل کاهش بارندگی در پاییز این بارش ها نتوانسته کمبود بارش ها را جبران کند به طوری که نسبت به سال قبل کاهش 39 درصدی بارش را شاهد هستیم.
وزیر نیرو با تأکید بر مدیریت مصرف آب در تمام بخش ها گفت: تنها چاره مقابله با بحران کم آبی مدیریت منابع آبی موجود است.
چیت چیان خاطرنشان کرد: استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب و بازگشت به چرخه صنعت و کشاورزی و فضای سبز راهکار دیگری است که برای جبران کم آبی کشور باید بکارگرفته شود.
وی اظهار کرد: شیرین کردن آب دریا هزینه های سنگینی دارد و برای مصارف کشاورزی به صرفه نیست و از این راهکار می توان در بخش آشامیدنی و صنعت استفاده کرد.
وزیر نیرو به بارورسازی ابرهای بارانزا نیز اشاره کرد و گفت: این کار به صورت مستمر توسط وزارت نیرو انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با تمام این روش ها به دنبال ایجاد تعادل بخشی بین منابع و مصارف آب است. 
تأمین اعتبار برای تکمیل سد نعمت آباد، احداث سد در مسیر رودخانه هلور و همچنین احداث آب بند در مسیر رودخانه آجین سه خواسته مسئولان شهرستان اسدآباد از وزیر نیرو بود که چیت چیان برای آنها قول مساعد داد. 
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران