پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265554 تاریخ : 1395/11/08-11:10:07
,5,
بازیابی گازهای فلر از انتشار 66 هزار تن دی اکسیدکربن جلوگیری کرد

مدیرعامل پالایشگاه هاشمی نژاد:

بازیابی گازهای فلر از انتشار 66 هزار تن دی اکسیدکربن جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل (فلر) گفت: با اجرای فاز اول این طرح، سالانه از انتشار 66 هزار تن گاز دی اکسیدکربن(CO2) جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت سیدمجید منبتی افزود: مدیریت و کاهش گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه، از دو جنبه حفظ محیط زیست و سودآوری حایز اهمیت است و یکی از موارد استراتژیک مورد نظر این شرکت بوده که در سال های اخیر با تعریف طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در سیزدهمین همایش و هفتمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها، به واسطه طرح مشورتی بازیابی گازهای ارسالی به مشعل موفق به دریافت تندیس زرین شد. 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در ادامه گفت: طرح مشورتی بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در سه فاز جمع آوری گازهای شیرین و توزیع آن برای مصرف، احداث واحد شیرین سازی گازهای ترش فشار متوسط و نصب کمپرسور و بازگرداندن کلیه گازهای باقی مانده به فرآیند، تعریف شده است که در خرداد ماه امسال فاز اول آن به بهره برداری رسید.
وی افزود: با اجرای فاز اول طرح، 40 درصد از گازهای ارسالی به مشعل به عنوان سوخت مصرفی پالایشگاه بازیابی شده که کاهش سالیانه حدود 36 میلیون متر مکعب سوخت گاز مصرفی پالایشگاه را در پی داشته و علاوه بر سودآوری حاصل از اجرای فاز اول که حدود 36 میلیارد ریال (برمبنای گاز بهای داخلی) و 144 میلیارد ریال (بر مبنای قیمت جهانی گاز) است، از جنبه محیط زیستی نیز سالانه از انتشار 66 هزار تن گاز CO2 به محیط جلوگیری شده است.
وی اضافه کرد: در گام های بعدی این طرح در تلاش هستیم که در سال آینده با احداث واحد شیرین سازی گازهای ترش فشار متوسط و همچنین نصب کمپرسور و بازگرداندن کلیه گازهای باقی مانده به شبکه گازی از هدر رفتن تمامی این گازها در محیط زیست جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، همایش ملی نظام پیشنهادها با هدف شناسایی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه نظام پیشنهادها و شناسایی و ترویج تکنیک های نوین در عرصه توسعه فرهنگی نظام پیشنهادها چهارم بهمن در سالن همایش دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران