پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251457 تاریخ : 1395/09/22-12:00:34
,8,17,
مدیرعامل بورس انرژی ؛ قوای سه گانه پشتیبان بازار سرمایه

مدیرعامل بورس انرژی :

مدیرعامل بورس انرژی ؛ قوای سه گانه پشتیبان بازار سرمایه

قوانین باید پویا باشند هیچ وقت با ثبات در قوانین نمی توان ادعا کرد که کارایی لازم وجود دارد مخصوصا در بازار سرمایه چون این بازار یک محیط پویا و نوگرا است پس باید قوانین آنهم به تناسب، همین پویایی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،مدیرعامل بورس انرژی گفت: قوانین باید پویا باشند هیچ وقت با ثبات در قوانین نمی توان ادعا کرد که کارایی لازم وجود دارد مخصوصا در بازار سرمایه چون این بازار یک محیط پویا و نوگرا است پس باید قوانین آنهم به تناسب، همین پویایی را داشته باشند. چون اگر قانونی مخل سرمایه گذارای است باید حذف شود و در بخش هایی که خلاء قانونی وجود دارد باید قانون مورد نیاز تصویب شود و به عبارتی باید بهینه سازی در وضع قوانین بازار سرمایه یک بحث مستمر دائمی باشد.

حمایت های قانونی در دولت، مجلس و قوه قضاییه در سطح خوبی است و همه قوا علاقه مندند بازار سرمایه توسعه پیدا کند و بازار شفاف و سالم تقویت شود چون هرچقدر این بازار تقویت شود بازارهایی که می تواند سرمایه مردم را به مخاطره بیندازد تضعیف خواهد شد.

سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی با بیان این مطلب  درباره قوانین حمایتی و تشویقی از بازار سرمایه گفت: تصمیم گیران کلان کشور این موضوع را به خوبی درک کرده اند پس قطعاً علاقه مند هستند بازار سرمایه تقویت شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه قوانین و مقرات می شود این رویکرد را به خوبی مشاهده کرد به عنوان مثال در قانونی که تحت عنوان قانون لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر در مجلس تصویب شد، جهت گیری در حمایت از بازار سرمایه در این قانون به خوبی دیده می شود.

حسینی با بیان اینکه بعضی از مواد قانونی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر به طور مستقیم درباره بازار سرمایه است، گفت: بدین ترتیب در این قانون مستقیم و غیرمستقیم حمایت از بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته البته این نگرش در سالهای گذشته نیز وجود داشته و مجموع قوانینی که تا کنون به تصویب رسیده در جهت حمایت از شرکتها و سرمایه گذاران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وضع قوانین یک اصل ثابت وجود دارد و آن پویایی در تدوین قوانین و مقرارت است، اظهار داشت: قوانین باید پویا باشند هیچ وقت با ثبات در قوانین نمی توان ادعا کرد که کارایی لازم وجود دارد مخصوصا در بازار سرمایه؛ چون این بازار یک محیط پویا و نوگرا است پس باید قوانین آن هم به تناسب، همین پویایی را داشته باشند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: اگر قانونی مخل سرمایه گذاری است باید حذف شود و در بخش هایی که خلاء قانونی وجود دارد باید قانون مورد نیاز تصویب شود و به عبارتی باید بهینه سازی در وضع قوانین بازار سرمایه یک بحث مستمر دائمی باشد.

حسینی در ادامه  درباره استاندارهای لازم برای دستیابی به بین المللی شدن بازار سرمایه ایران، گفت: به نظر من فاصله چندانی از استانداراهای بین المللی نداریم چون خیلی از این خدمات حرفه ای که در بازار سرمایه باید به سرمایه گذاران ارائه شود مثل خدمات حسابرسی یک سابقه دیرینه دارد.

وی افزود: هم اکنون موسسات بسیار خوب حسابرسی در ایران فعالیت می کنند و شرکای آنها افراد باسابقه و تحصیلکرده ای هستند و پیش از محدودیت های بین المللی با حسابرسهای معتبر جهانی همکاری های تنگاتنگی داشتند و به عنوان نماینده آنها در ایران و حتی منطقه شناخته می شدند.

حسینی تأکید کرد: وقتی این جریان قبلاً وجود داشته یعنی موسسات حسابرسی ما از توانایی ها و استاندارهای لازم برخوردارند و کمرنگ شدن این رابطه به محدویت های بین المللی در دوران تحریم ها برمی گردد و ارتباطی با میزان توانایی موسسات حسابرسی ما ندارد.

به گفته مدیر عامل بورس انرژی در حوزه گزارشگری مالی استانداردهای مالی و ملی بازار سرمایه ایران بالای 90 درصد با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی تطبیق دارد. وی در اینباره توضیح داد: پایه و اساس گزارشگری مالی ما برگرفته از استانداردهای جهانی و کشورهای صاحب نام در عرصه بازارهای مالی است پس در تولید اطلاعات مالی و حسابرسی اطلاعات مالی فاصله چندانی با استانداردهای بین المللی وجود ندارد و اگر فاصله ای هم وجود داشته باشد به سرعت می توان آنرا پر کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران