پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306322 تاریخ : 1396/07/20-13:37:36
,1,22,
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بر تحقق بانکداری اسلامی در حوزه قرض الحسنه تاکید کرد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بر تحقق بانکداری اسلامی در حوزه قرض الحسنه تاکید کرد

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که در راستای نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اولویت های ابلاغی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد به استان هرمزگان سفر کرده بود، با حضور در استودیو خبر مرکز خلیج فارس به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری اسلامی و ترویج قرض الحسنه در کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگوی خبری با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به ویژگی های بانکداری اسلامی بیان داشت: در این نوع سیستم بانکداری، بانک ها عملاً به عنوان واسطه گر مالی به بازار و اقتصاد وارد می شوند و بخشی از نقدینگی مردم را به سمت تولید، تجارت و خدمات سوق می دهند و بازده حاصل شده از این فعالیت ها را میان آنان تقسیم می کنند. بانک ها می توانند در 2 حوزه عقود اسلامی و همچنین فعالیت های قرض الحسنه و اختصاص آن به نیازمندان واقعی جامعه اقدام نمایند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در رابطه با میزان تحقق بانکداری اسلامی در سیستم بانکی اظهارداشت: باتوجه به اینکه مردم تنها به منظور دریافت سود در بانک ها اقدام به سپرده گذاری می کنند و از طرفی چنانچه پروژه های مورد مشارکت بانک ها با زیان مواجه شود، جبران آن بر عهده خود بانک است، از این رو بانکداری اسلامی از لحاظ شکلی قوت گرفته و از نظر محتوایی نیازبه تقویت دارد. زمانی می توانیم بگوییم که بانکداری اسلامی به صورت کامل محقق شده است که بانک ها در سود و زیان پروژه ها، با سپرده گذاران خود مشارکت کنند و صاحبان حساب نیز در کاهش یا افزایش نرخ بازده سهیم باشند.

وی تصریح کرد: بانکداری اسلامی در حوزه قرض الحسنه کاملاً در حال اجرا و تحقق می باشد. بخشی از منابع بانک ها قرض الحسنه است و موظف هستند تا این منابع را که به صورت حساب پس انداز یا جاری توسط مردم نزد شعب تجمیع شده است را در قالب قرض الحسنه و بدون دریافت سود در اختیار نیازمندان قرار دهند.

اکبری در خصوص ماهیت قرض الحسنه در کشور گفت: در این نوع بانکداری، مردم نقدینگی خود را بدون چشمداشت به دریافت سود نزد بانک سپرده گذاری می کنند؛ بانک ها نیز این منابع را تنها در قبال دریافت کارمزد، آن هم برای پوشش بخشی از هزینه های عملیاتی مانند حقوق و دستمزد پرسنل، در اختیار افراد نیازمند قرار می دهند.

وی در خصوص هدفمند نمودن فعالیت های قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور اظهارداشت: در یک دهه اخیر با هدف ساماندهی فعالیت های قرض الحسنه و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم در این حوزه، بانک های تخصصی به وجود آمده اند که بانک قرض الحسنه مهرایران نیز محصول همین اقدامات موثر می باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران افزود: در این بانک تنها یک عقد قرض الحسنه وجود دارد و منابع مردم در قالب حساب جاری و پس انداز برای پوشش نیازهای مالی اقشار ضعیف و متوسط جامعه متمرکز شده است.

مرتضی اکبری خاطرنشان ساخت: در این بانک امکانی فراهم شده که افراد سپرده گذار نیز بتوانند از محل امتیازی که در گردش حسابشان ایجاد می شود، در صورت نیاز بهره مند گردند. ما در این بانک به سپرده ها سود نمی دهیم و در قبال تسهیلاتی که پرداخت می شود هم سودی از متقاضیان دریافت نمی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران