پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328023 تاریخ : 1397/01/28-21:50:07
,15,
مدیر کل پست بین الملل: پست از مولفه های مهم اقتصادی و توسعه ساز در دنیاست

مدیر کل پست بین الملل: پست از مولفه های مهم اقتصادی و توسعه ساز در دنیاست

مدیر کل دفتر پست بین الملل گفت: پست در همه جای دنیا از مولفه های مهم اقتصادی و توسعه ساز است که نقش اساسی در بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه های ارایه خدمات اجتماعی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کرمی با دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست افزود: امروزه یکی از مهمترین اهداف کشورها در راستای تحقق استانداردهای اتحادیه پستی جهانی، توسعه سرویس همگانی یعنی دسترسی آحاد جامعه به حداقل خدمات پستی در هر نقطه از کشور با کیفیت و قیمت استطاعت پذیر است.

وی در خصوص اهمیت جایگاه اتحادیه پستی جهانی گفت: این اتحادیه  یکی از جمله قدیمی ترین، آژانس های تخصصی سازمان ملل است که وظیفه مشاوره، هماهنگی، تقویت و ارتقا کیفیت خدمات پستی و حفظ وحدت بین کشورهای عضو در یک قلمرو واحد در شبکه عظیم جهانی است که حوزه خدمات رسانی آن بدون هرگونه محدودیت زمانی و مکانی می باشد.

او با اشاره به اینکه در کشور ما نیز تحقق این هدف از سوی شرکت ملی پست در حال پیگیری است و توانسته دسترسی به خدمات پستی را در اقصی نقاط کشور میسر سازد، اظهار داشت: جزیره ای عمل کردن و ارایه بخشی از این خدمات از سوی شرکت های مختلف با هر شیوه و سلیقه ای موجب شده است نقش توسعه ساز پست در کشور ما با شتاب مورد نظر سایر کشورها پیش نرود.

مدیر کل دفتر پست بین الملل گسترس حوزه همکاری و مشارکت با بخش حمل و نقل را از دیگر زمینه های رونق پست در کشور دانست و افزود: پست سوییس برای حمل مسافر و بار سرویسی به نام

POST BUS (اتوبوس پستی) راه اندازی نموده و توانسته از این محل درآمد قابل توجهی کسب نماید. این در حالیست که در قانون پستی 1294 ایران نیز مسئولیت حمل بار و بنه مسافرین بر عهده پست بوده است. بنابراین ما نیز می توانیم در قالب توسعه همکاری با شرکت های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی سرویس مشابهی راه اندازی کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه اتحادیه در سه حوزه سرویس پست نامه، امانت و پیشتاز استانداردهایی را برای کیفیت محصول تعیین کرده که رعایت نکردن آن موجب کسر حق السهم تعیین شده می شود، گفت:  در سرویس امانت 40 درصد و در سرویس پیشتاز 30 درصد حق السهم توزیع منوط به رعایت این استانداردهاست.

وی اهمیت همسو شدن با خواسته ها و نیازهای مشتریان در ارایه خدمات پستی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پست های موفق دنیا با در نظر گرفتن این نیازها و تغییر الگوهای مصرف مردم، پیشرفت های فن آوری، چالش های مدل های سنتی اقتصاد و در پیش گرفتن مدل های نو، آزاد سازی و ایجاد زمینه حضور بخش های غیردولتی دست به بازسازی زیرساخت ها پرداخته و مسیر توسعه کشورشان را هموار  کردند.

او برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته در ایران را یکی از مهمترین رویدادها در دوران پسابرجام در کشور عنوان کرد و افزود: در جریان این کنگره 130 نماینده از 23 کشور حضور پیدا کردند که انتحاب ایران به عنوان ریاست شورای عالی مدیران اتحادیه به مدت چهار سال، ایجاد زمینه مناسب به منظور توسعه همکاری های پستی میان کشورهای شرکت کننده، معرفی پست بانک به عنوان متولی خدمات پست مالی، معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، ارایه تصویری مناسب از جمهوری اسلامی ایران و کسب بازخورد مثبت نمایندگان حاضر در کنگره به دلیل میزبانی شایسته کشورمان از جمله مهمترین این دست آوردها بود.

کرمی اظهار امیدواری کرد با استفاده از فرصت مناسب پیش روی به وجود آمده ریاست دوره ای ایران و همچنین الگوبرداری از اقدامات موفق توسعه پستی در سایر کشورها، شاهد رونق بیش از پیش شبکه پستی در کشورمان و فراگیر شدن خدمات باشیم.

وی مهمترین برنامه های سال 97 حوزه بین الملل را معرفی پروژه بازسازی اداره پست شهرستان سرپل ذهاب و تکمیل پروژه خرید گوشی های های هوشمند از محل منابع موجود نزد صندوق کیفیت سرویس اتحادیه پستی جهانی، تسری سیستم IPS در صورتحسابهای پست خارجه، روزآمدسازی جداول پروازهای پست خارجه ، تصویب احکام مصول کنگره استانبول، شرکت در اجلاس شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی در اردیبهشت در کشور سوییس، شرکت در شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU) به عنوان رییس شورا و کنگره فوق العاده اتحادیه پستی جهانی (UPU) عنوان کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران