پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266412 تاریخ : 1395/11/20-17:58:08
,23,
صنایع چوب منافع ملی را درنظر داشته باشند

محمدعلی باغستانی، رئیس سازمان حفظ نباتات

صنایع چوب منافع ملی را درنظر داشته باشند

نظریات اقتصادی مدرن همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که توسعه اقتصادی بدون درنظر گرفتن الزامات حفظ محیط‌زیست نمی‌تواند اقتصادی پویا و پایدار برای کشورها به ارمغان آورد. سازمان حفظ نباتات نیز یکی از سازمان‌هایی است که علاوه بر نظارت بر بحث امنیت غذایی، وظیفه مراقبت از برخی وجوه اقتصاد پایدار از جمله جنگل‌های کشور را بر عهده دارد.

بانک و صنعت، . مساله‌ای که اکنون در حوزه جنگل‌ها به‌ نوعی چالش تبدیل شده، این است که اسناد بالادستی توسعه کشور به‌سوی توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها سوق پیدا کرده تا در جنگل‌ها فرصت تنفس و بازسازی ایجاد شود.

این وضعیت موجب می‌شود برای تامین چوب مورد نیاز صنایع کشور به واردات بیشتری نیاز پیدا کنیم.

ایران می‌تواند چوب مورد نیاز خود را از نزدیک‌ترین منبع چوب یعنی کشور روسیه تامین کند اما مشکل اینجاست که جنگل‌های روسیه دچار حداقل 10 آفت قرنطینه‌ای است.

اگر این آفات از طریق واردات چوب روسیه به کشور ما وارد شود، خسارت شدیدی در جنگل‌های ایران ایجاد خواهد کرد. راهکار پیشنهادی ما به صنایع چوب این است که یا چوب بدون پوست از روسیه به کشور وارد شود یا اگر با پوست وارد می‌شود، به بندر امیرآباد یا دیگر مناطقی که در دل جنگل قرار دارند، نیاید.

صنایع چوب می‌توانند در پایانه مرزی اینچه‌برون چوب با پوست را به چیپس تبدیل و بعد آن را به سایر نقاط کشور منتقل کنند. انتظار صنایع چوب این است که این چوب‌ها بدون درنظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی وارد بندر امیرآباد شوند تا احتمالا هزینه‌های کمتری برای آنها ایجاد شود اما خواست ما این است که صنایع چوب منافع ملی را درنظر داشته باشند و وظیفه حاکمیتی سازمان حفظ نباتات نیز ایجاب می‌کند بر این خواست تاکید داشته باشیم. 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران