پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252722 تاریخ : 1395/10/05-14:17:47
,17,10033,
مجوزی برای ادامه ساخت

معاون سازمان جنگل‌ها:

مجوزی برای ادامه ساخت "اتوبان تهران ــ شمال" نداده‌ایم

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هنوز مجوزی برای ادامه عبور جاده تهران ــ شمال از جنگل‌های شمال کشور صادر نشده است و در صورت لزوم نیاز به انجام مطالعات دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباسعلی نوبخت در نشست خبری تبیین سیاستهای جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: 13 میلیون و 42 هزار مترمکعب در سال 1397 برای تأمین صنایع چوب کشور نیاز داریم که این رقم در حال حاضر 10 میلیون و 591 هزار مترمکعب با توجه به ظرفیت موجود صنایع است، اما با وجود این ظرفیت به‌خاطر محدودیت ماده اولیه صنایع چوب، این صنایع با 5 میلیون و 99 هزار مترمکعب یعنی با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی افزود: برای تأمین این نیاز به چوب  کشور تنها 13 درصد آن به‌واسطه جنگل‌ها و از طریق نشانه‌گذاری تأمین می‌شود.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال گذشته برای 704 هزار مترمکعب مجوز بهره‌برداری صادر شده است که 550 مترمکعب آن به‌واسطه طرح‌های جنگل‌کاری بوده و مابقی آن از طریق مستثنیات مردمی تأمین شده است. 

نوبخت گفت: این رقم نشان می‌دهد در صورتی که این 13 درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته از چوبهای جنگل استفاده نشود و به جنگلها تنفس دهیم و به‌جای آن نیاز صنایع کشور را از واردات تأمین کنیم، می‌توانیم شرایط منابع طبیعی را در درازمدت بهبود دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی در خصوص عبور جاده تهران ــ شمال از جنگل‌های شمالی کشور با بیان اینکه هنوز مجوزی برای ادامه  عبور این جاده از جنگل‌های کشور صادر نشده، گفت: جاده شمال اگر قرار باشد از طرح‌های جنگلداری بگذرد نیاز به اخذ مجوز دارد که هنوز مطالعات لازم صورت نگرفته است.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری همچنین در خصوص ریختن زباله در جنگل‌های کشور توسط شهرداری‌ها گفت: از ریختن زباله‌ها در عرصه‌های جنگلی جلوگیری می‌کنیم  و در تلاشیم که با تعامل لازم با شهرداری‌ها این اقدام متوقف شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران