به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، مهندس سید محمدعلی جنانی با اعلام این مطلب افزود: کارگزاری های رسمی این سازمان صرفاً در محدوده عملکرد یک شعبه و در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده، امکان ارائه خدمات به مخاطبان سازمانی را دارند.
وی ادامه داد: از این رو در مناطقی که به دلیل گستردگی جغرافیایی استانها، بعد مسافت، عدم امکان دسترسی مطلوب به شعبه و یا کارگزاری مشکلاتی را در زمینه دریافت خدمات برای مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده بود، لذا طرح ایجاد و راه اندازی واحدهای اقماری کارگزاری با اولویت ایجاد در مناطق دور از دسترس (با توجه به بعد مسافت) و لحاظ کردن مجموع تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی و مستمری بگیران منطقه مورد نظر، تعداد کارگاههای فعال و وجود قطب های صنعتی و اقتصادی هر منطقه، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
مهندس جنانی با بیان اینکه ایجاد کارگزاری های اقماری دستاوردهای متعددی دارد، گفت: از این رو این طرح با جدیت پیگیری شد و ضوابط و مقررات نحوه ایجاد واحدهای اقماری کارگزاری تهیه و در آبان ماه سال گذشته این دستور اداری به تمامی ادارات کل استان ها ابلاغ شد.
مدیر کل امور کارگزاری های رسمی سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: هدفمند کردن خدمات رسانی، سهولت دسترسی مخاطبان، کاهش هزینه ها، افزایش میزان رضایتمندی مراجعان، امکان افزایش تعداد افراد تحت پوشش و کاهش زمان انتظار برای دریافت پاسخ از دستاوردهای ایجاد کارگزاری های اقماری است.
مهندس جنانی افزود: واحدهای کارگزاری اقماری در استان های البرز، کرمان، خراسان رضوی، فارس، گلستان، قزوین، مازندران، اصفهان، قم، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، هرمزگان و شهرستان های استان تهران ایجاد می شوند.