پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349640 تاریخ : 1397/03/05-11:36:07
,17,21,
مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند/ نوسانات شدید قیمتی گوشت مرغ تولیدکننده را سردرگم می‌کند

ابراهیمی:

مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند/ نوسانات شدید قیمتی گوشت مرغ تولیدکننده را سردرگم می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: باید بر روی برنامه ریزی تولید دقت بیشتری داشته باشیم، متاسفانه مجموعه‌های دولتی در این زمینه‌ها نقطه ضعف اساسی دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی ابراهیمی درخصوص نحوه تنظیم قیمت مرغ گوشتی در بازار، اظهار داشت: در زمینه قیمت مرغ از این جهت که برنامه ریزی تولید آنگونه که باید موثر نیست و به همین دلیل همواره شاهد نوسانات قیمت در این بخش هستیم که در برخی موارد قیمت‌ها افرایش و در برخی موارد دیگر کاهش پیدا می‌کنند.

نوسانات شدید قیمتی تولیدکننده را سردرگم می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم ساماندهی نوسانات قیمتی اما همواره کاهش و افزایش ناگهانی قیمت مرغ گوشتی تولیدکنندگان را دچار دردسر کرده زیرا در برنامه ریزی تولید خود سردرگم هستند، گفت: بخشی از نوسانات ناگهانی قیمت مرغ به بازار مصرف، قیمت جوجه یک روزه و بخشی دیگر به قیمت نهاده‌ها بستگی دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شرکت پشتیبانی امور دام این است تا در مواقعی که قیمت مرغ گوشتی افرایش پیدا برای رفاه حال مصرف کنندگان تعدادی مرغ به بازار تزریق کند و در زمانی که قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند تولیدات مرغداران را با قیمتی عادلانه نمایند، ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت پشتیبانی امور دام باید پاسخگوی سود و زیان باشد در برخی مواقع مقدار مصرفی که دارد بسیار کمتر از مقداری است که ذخیره می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در پی انقضاء تاریخ مرغ‌های ذخیره شده و عرضه بی‌رویه آنها در بازار بر روی قیمت مرغ مصرف کننده و زنده اثر منفی می‌گذارد و با این اقدامات کارکرد مثبت خود را از بین می‌برد.

برنامه ریزی شرکت پشتیبانی امور در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنجیره‌های تولید باید کامل شوند تصریح کرد: برنامه ریزی شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل اینکه مرغ گوشتی از محصولات استراتژیک است باید بیشتر متوجه حمایت از تولیدکنندگان باشد زیرا اگر از تولیدکنندگان حمایت نکنیم نهایتا مصرف کننده ضرر نهایی را متحمل می‌شوند.

مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید بر روی برنامه ریزی تولید دقت بیشتری داشته باشیم، متاسفانه مجموعه‌های دولتی در این زمینه‌ها نقطه ضعف اساسی دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران