پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226669 تاریخ : 1395/07/22-12:32:51
,14,
مجمع جهانی فرهنگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اندونزی گشایش یافت

مجمع جهانی فرهنگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اندونزی گشایش یافت

اجلاس وزرای مجمع جهانی فرهنگ روز پنجشنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از 900 نماینده از 47 کشور جهان در مرکز همایش های بین المللی جزیره بالی اندونزی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مجمع جهانی فرهنگ در حالی گشایش یافت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار مهاجر افندی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی و مدیر کل یونسکو در محلی قرار گرفت که مگاواتی سوکارنوپوتری دختر سوکارنو زنگ افتتاح رسمی آن را به صدا درآورد.

در آیین گشایش این مجمع جهانی مگاواتی سوکارنوپوتری رئیس جمهوری اسبق اندونزی به نمایندگی از جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی این کشور سخنرانی کرد.


مگاواتی گفت که سنت ها و فرهنگ هر ملت می تواند هویت ملی یک کشور را شکل دهد.


قرار بود جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی سخنران افتتاحیه این مجمع جهانی باشد که براساس گزارش رسانه های اندونزی لغو شده است و مگاواتی گفت که به نمایندگی از رئیس جمهوری در این آیین شرکت دارد.


وی با تاکید بر اینکه دولت ها باید برای تقویت ریشه جهانی فرهنگ همت گمارند، آن را در گرو فعال بودن در کمک به تلاش برای ایجاد صلح جهانی، حفظ محیط زیست، حفاظت از اکوسیستم و شکستن فضای بسته در روابط جهانی دانست.


مگاواتی همچنین با اشاره به فناوری های دیجیتال و تاثیر آن بر جامعه و انسان ها، گفت که جوانان امروز با فناوری دیجیتال آشنا هستند. فناوری باید برای انسان باشد نه اینکه انسان را به ربات تبدیل کند.


وی تصریح کرد: فناوری ها باید به پیوند عاطفی بین کشورها و درک تفاوت ها کمک کنند و این یک قدرت است.

رئیس جمهوری اسبق اندونزی خواستار ارائه افکار و ایده ها در مجمع جهانی فرهنگ شد، چون سنت ها و فرهنگ هر ملت یک هویت ملی است و گفت که ظهور فرهنگ می تواند روشنگری به ارمغان بیاورد.


ارینا جئورجیوا بوکووا مدیر کل یونسکو نیز در این آیین، گفت مجمع جهانی فرهنگ نقش مهمی در تولید و گسترش استراتژی های جدید در راستای توسعه پایدار ایفا می کند.


وی با اشاره به اینکه برای چند دهه، نقش فرهنگ در توسعه پایدار رها شده بود، گفت این موضوع اکنون تغییر کرده است و به سرعت در حال تغییر است. یونسکو نیز به زودی گزارش جهانی توسعه فرهنگی و پایدار منطقه ای را ارائه می کند.


ملک عبدالله پادشاه اردن، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و ارینا جئورجیوا بوکووا مدیر کل یونسکو از میهمانان ویژه مجمع جهانی فرهنگ در بالی اندونزی هستند.


برگزاری نخستین مجمع جهانی فرهنگ در بالی سال2013میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و با استقبال مواجه شد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است در اجلاس یک روزه وزرای مجمع جهانی فرهنگ سخنرانی کند.


وی روز چهارشنبه نیز در بالی به طور جداگانه با ماریا ایزابل دجیسوس شیمنز وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری تیمور شرقی و مهاجر افندی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی دیدار و برای توسعه همکاری های فرهنگی – هنری رایزنی کرد.


مجمع جهانی فرهنگ با همکاری اندونزی و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برگزار می شود.


در حاشیه این مجمع طی دو روز گذشته 6 نشست با حضور کارشناسان و محققان چند کشور از جمله ایران برگزار شد و در ان احیای فرهنگ برای توسعه پایدار روستایی، نقش آب در زندگی: آشتی رشد اجتماعی و اقتصادی، درهم تنیدگی تاریخ، جنبش فرهنگی و فضای شهری، فرهنگ در دنیای جدید دیجیتال، آشتی دولت، تقسیم فرهنگ و جامعه و تنوع فرهنگی برای توسعه مورد بررسی قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران