پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 355130 تاریخ : 1397/06/05-12:59:16
,12,17,10030,
مترو، فروشگاه سیاری که برای اشتغال در آن نیازی به تحصیلات بالا و سن معین نیست

گزارش

مترو، فروشگاه سیاری که برای اشتغال در آن نیازی به تحصیلات بالا و سن معین نیست

در این فروشگاه سیار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد عرضه و به فروش می رسد، تنوع نوع جنس و کالا طوری است که گاهی مسافر و یا بهتر است گفته شود خریدار را به وجد می آورد.

به گزارش بانک و صنعت ، زمانی که بلیط سفر درون شهری و حومه ای را شارژ میکنی و وارد سفری شلوغی می شوی که در واقع در فروشگاهی سیار، سفری متفاوت را خواهی داشت. این شغل نیاز به تحصیلات بالا ندارد، در اصل سن معینی هم لازم ندارد، کودک، نوجوان، پیر و جوان در این راه مستقیم فروشندگی می کنند، شغلی که نه مالیات میخواهد نه اجاره مغازه و قبض آب و برق که فقط روزانه با هزار تومان وارد قطار می شوند.

تبلیغات در این شغل حرف اول را می زند، فروشندگان با مهارت جنس های خود را به فروش می رسانند.

در سال های اخیر مسئولان مترو سعی در جمع آوری فروشندگان داشتند و تبلیغاتی هم در خصوص "خرید از فروشندگان مترو مساوی با کمک به قاچاق کالا" و نظیر این طور تبلیغات به چشم می خورد و به گوش می رسید. شواهد نشان می دهد که این طرح با شکست مواجه شده است و انگار مسئولین هم دریافتند که مترو علاوه بر شغل مستقیمی که برای کارکنان خود ایجاد کرده است، شغلی هم برای مردم عادی که نیازی به مصاحبه کاری و پارتی ندارد به وجود آورده است. گفتنی است فروشندگان بیم این را دارند که با شروع فصل پاییز مجدد این طرح آغاز شود.

طبق گفته یکی از فروشندگان مترو، کالاهای فروشی را بعضا از بازار که نوعی واسطه هستند خریداری و در مترو به فروش می‌رسانند. 

در این فروشگاه سیار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد عرضه و به فروش می رسد، تنوع نوع جنس و کالا طوری است که گاهی مسافر و یا بهتر است گفته شود خریدار را به وجد می آورد. قیمت ها اکثرا از مغازه ها ارزان تر است همچنین فروشندگان آن خوش اخلاق تر هستند!

فروشندگان با داشتن دستگاه های کارت خوان کار را راحت تر کرده اند و به راحتی جنس مورد نظر را بدون نیاز به داشتن پول نقد به خریدار می فروشند. بگفته فروشندگان برای نحوه گرفتن دستگاه کارت خوان در بانک ها متفاوت است، گاهی به پارتی نیاز است و گاهی با گذاشتن 800 هزار تومان در بانک می توانی صاحب دستگاه کارت خوان سیار شوی. 

با وجود آنکه جنس ها در این فروشگاه سیار ارزان است، خرید خوراکی و آب معدنی عموما 500 تومان گران تر از مغازه است که مورد اعتراض مسافران است.

البته باید گفته شود که نرخ دلار هم در قیمت اجناس تاثیر گذار است، در روزهایی که دلار ساعتی بالا می رود قیمت ها هم بر همین اساس گران تر می شود.

طبق گفته فروشندگان متر، بازاریان به دلیل گرانی های روز افزون دیگر چک از فروشندگان مترو قبول نمی کنند و مجبور به خرید نقدی به میزان کم هستند. آنها می‌گویند در سه ماهه گذشته فروش بسیار کم بوده و دیگر کفاف زندگیشان را نمی دهد.

برخی مجبورند برای فروش بیشتر، بچه های کوچکشان را بیاورند تا آن ها نیز گره ای از مشکلات را باز کنند، کودکانی که جای بازی و مدرسه مجبور به فروش فال دستمال کاغذی، آدامس و چسب زخم می شوند. بچه هایی که تلفظ کلمات برایشان سخت است، خطراتی نظیر آزار و اذیت از سوی دیگران آن ها را قطعا مورد تهدید قرار می‌دهد!



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران