پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348814 تاریخ : 1397/02/24-17:20:10
,17,22,
مبارزه با فرار مالیاتی عین عدالت است/ فرار مالیاتی جرم بدون بخشش محسوب می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مبارزه با فرار مالیاتی عین عدالت است/ فرار مالیاتی جرم بدون بخشش محسوب می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی سمنان مبارزه با فرار مالیاتی را عین عدالت دانست و عدالت را هم روح قوانین موجود در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بی‏نیاز، مدیرکل امور مالیاتی سمنان در دیدار با مدیرکل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان جهت مبارزه با فرار مالیاتی و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی در سال حمایت از کالای ایرانی، نیازمند کمک دیگر دستگاه‏های اجرایی به‌ویژه دستگاه قضایی است.

بی‌نیاز تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در تحقق شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی، عزم جدی دارد، چراکه فرار مالیاتی ظلم به مردم است و افراد سودجو با استفاده از راه‌های موجود تلاش می‌نمایند مالیات و سهم خود را از هزینه‌های جامعه پرداخت ننمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: پدیده فرار مالیاتی به‌سادگی از بین نخواهد رفت مگر با تعامل سازنده دستگاه‌های نظارتی و قضایی از استراتژی‌های سازمان امور مالیاتی کشور.
مدیرکل امور مالیاتی سمنان با تأکید بر اینکه کارکنان مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی هستند که باید به‌درستی و به‌خوبی سازمان‌دهی و مدیریت شوند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که مشکلات و دغدغه‌های کارکنان را در حد توان و ضوابط موجود حل‌وفصل کنیم تا جایی که آنان فارغ از هر هم‌وغمی در فکر خدمت به مودیان باشند و از ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از فعالان اقتصادی به‌ویژه واحدهای تولیدی بهره گیرند.
بی‌نیاز گفت: توجه به نیروی انسانی توانمند و پاک دست از دیگر سیاست‌های سازمان امور مالیاتی و به‌تبع آن اداره کل امور مالیاتی استان است و در مبارزه با شخص خاطی و همچنین مبارزه با فساد اداری عزم جدی دارد.
مدیرکل امور مالیاتی سمنان اجرای عدالت مالیاتی در راستای اجرای قانون، تکریم مودیان مالیاتی، جلب رضایت مردم و مبارزه با فرار مالیاتی را از سیاست‌های اصلی سازمان امور مالیاتی برشمرد و بر لزوم تحقق اهداف سازمان با همکاری دستگاه قضا به جهت جلوگیری از هرگونه فساد تأکید کرد.
بی‌نیاز ضمن اشاره به شعار سال 1397 افزود: سیاست سازمان امور مالیاتی کشور همواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده و اداره کل امور مالیاتی استان نیز در سال جدید تعامل خود را بیش از گذشته با واحدهای تولیدی افزایش خواهد داد ازاین‌رو تکیه به توان داخلی، حمایت از تولیدکنندگان داخل و افزایش کیفیت محصولات ایرانی باید به‌عنوان یک استراتژی راهبردی از سوی همه آحاد مردم و مسئولان موردتوجه قرار گیرد.
بی‌نیاز با اشاره به همکاری سال گذشته میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و اداره کل امور مالیاتی استان در تهیه و چاپ کتب راهنمای مودیان مالیاتی، تأکید نمود: این همکاری در سال 1397 در ابعاد وسیع‌تری صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در پایان تعامل و همدلی بین دستگاه قضا و اداره کل امور مالیاتی را موجب تعالی و توسعه بیش‌ازپیش استان دانست و افزود: دادگستری استان همواره حامی فعالان اقتصادی و اداره کل امور مالیاتی استان بوده و تاکنون از هیچ کوششی در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ ننموده است.
در ادامه مظهری، مدیرکل دادگستری سمنان نیز ضمن قدردانی از اداره کل امور مالیاتی استان به جهت تلاش و جدیت در امر وصول مالیات در استان در سایه همکاری صمیمانه با مردم، استان سمنان را استانی خاص با ظرفیت بسیار بالا برشمرد و بر لزوم همکاری دادگستری با اداره کل امور مالیاتی تأکید کرد
مظهری با اشاره به سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از خلأهای قانونی و عدم شفافیت قوانین، جهت عدم پرداخت مالیات عنوان کرد: فرار مالیاتی جرم بدون بخشش محسوب می‌شود و هیچ‌کس حق فرار مالیاتی ندارد.
مدیرکل دادگستری استان سمنان با اشاره به اخذ مالیات بر پایه عدالت، بر همکاری دادگستری کل با اداره کل امور مالیاتی استان در همه امور علی‌الخصوص شناسایی و برخورد با فراریان مالیاتی تأکید کرد.
مظهری کارکنان اداره کل امور مالیاتی سمنان را کارکنانی پاک دست و شایسته برشمرد و افزود: خوشبختانه اداره کل امور مالیاتی استان عملکرد خوبی را جهت اخذ مالیات، همکاری با مردم و اجرای عدالت مالیاتی از خود نشان داده است.
مظهری با اذعان به‌سختی کار کارکنان سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: کار کارکنان سازمان امور مالیاتی کاری سخت و طاقت‌فرسا است و غالبا مورد اتهام و بی‌مهری قرار می‌گیرند لذا باید دقت لازم صورت گیرد تا قضاوت‌های زودهنگام و به‌ناحق برخی از مردم، موجب دلسردی و تضییع حقوق کارکنان امور مالیاتی نگردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران