پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282720 تاریخ : 1396/05/19-11:28:52
,2,
مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران طی دو سال دو برابر شد

مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران طی دو سال دو برابر شد

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در نشست تخصصی با صادرکنندگان، فعالان، نخبگان اقتصادی استان مازندران، اعلام کرد: مانده تسهیلات اعطایی بانک طی دو سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای حبیب احمدی در این نشست که در شهر ساری برگزار گردید با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه به موضوع افزایش صادرات غیر نفتی به میزان 112.7 میلیارد دلار در سال 1400 به عنوان سال پایانی برنامه، اشاره شده است.

وی ادامه داد : این میزان رشد تولید و صادرات را مستلزم سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نهایت رشد صادرات غیرنفتی دانست و اعلام کرد این مهم با برنامه ریزی منسجم و صادرات گرا، در سایه بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی و بهبود روابط بین المللی در کنار تأمین مالی و رفع بموقع نیازهای تولید کنندگان و صادرکنندگان قابل تحقق است.

احمدی تصریح کرد: در ابتدای سال 1394 مانده تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران بالغ بر 89 هزار میلیارد ریال بوده و این رقم در حال حاضر، دو برابر و به مبلغ 175 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی دستیابی به این عملکرد را حاصل پیگیری های مجدانه مدیریت ارشد بانک و تلاش های مجموعه بانک طی دوسال گذشته دانست که با تجهیز منابع از طریق انعقاد قرار داد عاملیت و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی، اخذ خطوط اعتباری از بانک مرکزی و طراحی ابزار های جدید از جمله صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: 63 درصد تسهیلات اعطا شده در قالب سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و صادراتی و 37 درصد در قالب طرح ها مصرف شده است.

احمدی در خصوص عملکرد بانک در استان مازندران نیز اعلام کرد مبلغ 3500 میلیارد ریال مانده تسهیلات اعطایی شعبه ساری نزدیک به 25 درصد حجم صادرات استان در سال 1395 بوده است.

در این نشست که با استقبال چشمگیر فعالین و نخبگان اقتصادی استان همراه بود، مقامات استانی نیز به بیان نقطه نظرات ، دیدگاه ها و انتظارات خود پرداخته و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار و مشتریان و صادرکنندگان موانع، مشکلات و درخواست‌هایشان را مطرح کردند که مقرر شد مواردی که ضرورت دارد مورد پیگیری قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 502
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران