پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352886 تاریخ : 1397/05/02-09:56:18
,23,17,
مالیات کلید توسعه اقتصادی کشور

یادداشت:

مالیات کلید توسعه اقتصادی کشور

مالیات و پرداخت به موقع آن ضامن بسترسازی و رفع نیازهای اولیه برای توسعه زیرساخت‌های کشوری و پیشبرد صحیح و بهینه امور کشور است.

بانک و صنعت، مردم با پرداخت به موقع مالیات کمک شایان توجهی به تامین بخش عظیمی از بودجه کشور می کنند. بنابراین، مالیات مهمترین عامل رشد و توسعه جامعه است که موجب توزیع عادلانه درآمدها، توجه بیشتر به بخش خصوصی و حساسیت بیشتر دولت در زمینه هزینه کرد اعتبارات و درآمدهای مالیاتی شده و همچنین صرف عمران و آبادانی و امور زیربنایی کشور، رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور مانند تورم و بیکاری و ایجاد عدالت اجتماعی می‌شود.

از طرفی، تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهری موجب رشد وشکوفایی درسایر زمینه ها می شود. دولت برای ایفای نقش خود در این حوزه نیازمند منابع مالی متنوع، با ثبات و پایدار است;یکی از این منابع پایدار مالیات است. خوشبختانه طی سالهای اخیر اقتصاد کشور علاوه بر آنکه از وابستگی شدید به درآمدهای نفتی رهائی یافته است، توانسته در مسیر رشد و توسعه، گام های بلندی را نیز بردارد.
در دنیای امروز ، مسائل اقتصادی در عرصه های بین المللی نقش مهمی را ایفا می کند و از آنجائیکه قدرت هر جامعه و کشوری به قدرت اقتصادی و تولیدی آن بستگی دارد از اینرو دولتمردان و کارگزاران می بایست در این راستا قدمهای بلندی برداشته و با اتخاذ سیاستهای مناسب به برطرف نمودن بیماریهای مزمن اقتصادی نظیر بالا بودن نرخ بیکاری، تورم، رکود و ......همت گماشته و با حمایت های وسیع از تولیدات ملی کشور، موجبات پیشرفت و توسعه را فراهم نمایند. 
بی شک، بهره مندی از یک نظام مالیاتی مطلوب یکی از پیش نیازهای ضروری برای نیل به توسعه زیرساخت های شهری می‌باشد که برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه نمود.
با فرهنگ سازی مالیاتی هدفمند با استفاده از امکانات و ابزارهای نوین ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون، مطبوعات، فضای مجازی و… می‌توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه همه جانبه کشور و به ویژه توسعه روزافزون زیر ساخت های شهری که با رفا و آسایش مردم گره خورده است بیش از پیش آشنا نمود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران