پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280877 تاریخ : 1396/04/03-16:29:27
,17,
مالیات ساخت و فروش واحدهای دارای پروانه تا سال 1395 کاهش یافت

مالیات ساخت و فروش واحدهای دارای پروانه تا سال 1395 کاهش یافت

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش مالیات ساخت و فروش مسکن برای واحدهایی خبر داد که پروانه ساخت آنها مربوط به پیش از سال 1395 است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدقاسم پناهی افزود: واحدهای ساخته شده یا در حال ساخت که پروانه ساخت آنها مربوط به پیش از سال 1395 است، مشمول مالیات ساخت و فروش موضوع آیین نامه ماده 77 قانون مالیات های مستقیم اصلاح شده در سی و یکم تیرماه 1394 به میزان 10درصد علی الحساب بر اساس ارزش معاملاتی املاک نمی شوند. 

پناهی گفت: این واحدها فقط بابت فروش و انتقال (مانند سایر املاک) مشمول مالیات نقل و انتقال موضوع ماده 59 قانون می شوند که به میزان پنج درصد ارزش معاملاتی است.
وی همچنین اعلام کرد آیین نامه ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاح شده در سی و یکم تیرماه 1394) درباره مالیات ساخت و فروش مسکن به ساختمان‌هایی تعلق می‌گیرد که پروانه ساخت آنها از یک فروردین ماه 1395 به بعد صادر شده باشد. 
این مسوول گفت: با توجه به اینکه مراحل ساخت و فروش مسکن 12 تا 18 ماه طول می‌کشد، این آیین نامه به گونه‌ای تنظیم شده است که اثر اجرای اخذ مالیات در سال های آتی آن ملموس باشد.
پناهی اضافه کرد: با توجه به آیین نامه جدید مصوب دولت در ساخت و فروش ساختمان نوساز که پروانه ساخت آنها از سال 1395 به بعد صادر شده است، میزان ارزش افزوده زمین که تا زمان فروش ساختمان تعلق می گیرد، مشمول مالیات ساخت و فروش نمی شود. به عبارتی مالیات ساخت و فروش فقط به سود حاصل از ساخت اعیانی بر روی عرصه (زمین) تعلق می گیرد و سود حاصل از اضافه ارزش زمین در هر حال مشمول مالیات ساخت و فروش نمی‌شود.
طبق آیین‌نامه اجرایی ماده 77 قانون جدید مالیات‌های مستقیم که به تصویب هیات دولت رسیده است از این پس در همه مناطق شهری کشور، سازندگان مسکن از طیف‌های مختلف شامل سازندگان حقیقی یا همان شخصی‌سازها، بساز و بفروش‌ها و تعاونی‌های مسکن و همچنین سازندگان حقوقی یا همان شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان مکلفند برای فروش آپارتمان‌هایی که پروانه ‌ساخت آنها از آغاز سال 1395 به بعد صادر شده است، 18 تا 25 درصد مالیات بر ساخت و فروش موضوع ماده 77 را بر اساس فرمول جدید به اداره های مالیاتی پرداخت کنند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران