پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267228 تاریخ : 1395/12/04-18:20:50
,17,23,
مالیات، تکیه گاهی مطمئن برای ساختن ایرانی آباد

مالیات، تکیه گاهی مطمئن برای ساختن ایرانی آباد

تکیه بر منبع درآمدی مستمر و پایدار، بدیهی ترین و بلکه اصلی ترین فاکتور در اصول کشورداری و اداره جامعه است. آنگاه که بشر به عنوان موجودی اجتماعی ، در جایی ساکن شد وبنای جامعه را پی ریزی کرد برای انجام امور نیازمند قانون و افرادی شد که مسئولیت رسیدگی به این امور را به عهده بگیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، شکیل دولت و سازمانهایی که هریک مسئولیت انجام بخشی از امور جامعه متشکل از انسانها را به عهده داشته باشند مرحله اول ساختار کشورها را شامل می شد. در این هنگام بود که تخصیص بودجه کافی برای محقق ساختن این اقدامات در اولویت اول امور قرار گرفت تا ضمانت اجرایی پروژه های تعریف شده برای تجهیز زیرساختها و ایجاد امکانات عمرانی قرار گیرد. 

درآمدهای دولتها در کشورهای مختلف جهان برای تامین این نیاز، متفاوت بود. در کشور ما که درآمد حاصل از فروش نفت به عنوان مهمترین منبع درآمد قابل اتکای دولتها به حساب می آمد نقطه امید مسئولین و دولتمردان برای پی ریزی سیاستها و برنامه های عملیاتی همین درآمد نفت به شمار می رفت. 
در طی سالیان متمادی چرخ اقتصاد کشور بر اساس فروش نفت می چرخید و هزینه کرد آن برای اداره کشور کاری غیر اصولی و غیر منطقی بود زیرا نفت تمام شدنی است و تکیه بر این در آمد ناپایدار برای اداره کشور در موارد بسیار زیادی موجب بروز بحران و مشکلات عدیده می شد. به عنوان مثال نوسان در بازار نفت که در طول چند سال گذشته به منظور تحریم کشورما توسط ایادی غرب انجام گرفت موید این حقیقت بود که نباید برای اداره امور مملکت فقط به درآمد نفت متکی باشیم. 
بر طبق همین واقعیتها بود که مقوله مالیات در کشور ما به طور جدی مطمح نظر مسئولین و دولتمردان قرار گرفت و در این رابطه برنامه ریزیها و بررسیهای کارشناسی انجام گرفت تا بتوان مالیات را عنصر اصلی اقتصاد و اهرم پرقدرت گردش چرخهای اقتصاد قرار داد بدون آنکه بیم تمام شدن و نوسان آن را داشته باشیم. اصلاحاتی در متن قانون مالیاتها انجام و به تصویب مجلس رسید و ساده سازی و شفاف سازی بخشنامه ها و دستورالعملهای مالیاتی در صدر امور سازمان مالیاتی قرار گرفت. 
این اقدامات با رویکرد افزایش اعتماد ما بین دستگاه مالیاتی و مودیان و با هدف افزایش مشارکت آنها در پرداخت مالیات صورت گرفت و تلاش شد با تسهیل و تسریع در انجام امور مالیاتی گامهای بزرگی در جلوگیری از تضییع حقوق مودیان و زدودن تنشهای احتمالی بین ماموران مالیاتی با مودیان برداشته شود. 
خوشبختانه نتایج پرباری از این اقدامات به دست آمده و هم اکنون اعتماد متقابل ما بین نظام مالیاتی و مودیان و آحاد جامعه شکل گرفته است. با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا زمان رسیدگی پرونده های مالیاتی کوتاه و مراجعات مودیان به ادارات مالیاتی کم شده است. در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی از محل درآمدهای مالیاتی در حال انجام است و سهمی که از محل مالیات بر ارزش افزوده به بودجه شهرداریها و دهداریها تزریق می شود عمران و آبادانی شهرها و روستاها را در پی داشته است. 
بخش سلامت و بهداشت نیز از مالیات بی نصیب نبوده و بخشی از مالیات بر ارزش افزوده برای سلامت و درمان ایرانیان هزینه می شود.در واقع باید گفت مالیات و همیاری مردم با دولت توانسته امنیت و سلامت و آبادانی را برای سراسر ایران و مردم جامعه رقم بزند و مالیات به عنوان تکیه گاهی مطمئن و پرصلابت برای ساختن ایرانی آباد به کار گرفته شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران