پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252650 تاریخ : 1395/10/05-14:54:39
,23,
مالیات برای صادرات مساله‌ساز است

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران:

مالیات برای صادرات مساله‌ساز است

یکی از مهم‌ترین معضلاتی که تولید در حال حاضر با آن مواجه شده است، بحث نقدینگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مالیات‌ها از آن جایی که برای تولید و به ویژه صادرات بار مالی دارد، ضروری است که دولت در دریافت آن دقت به خرج دهد یا به عبارتی در این رابطه طوری عمل کند که صادر‌کننده دچار خسران نشود.

برای نمونه بحث استرداد مالیات‌ها مورد گلایه بسیاری از صادرکنندگان و اعضای اتاق‌های بازرگانی است. اگر دولت بعد از صادرات مبلغ مالیات را از صادرکنندگان بگیرد، دیگر چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد. برای مثال بهتر است صادرکنندگان میزان طلب خود را به دولت اعلام کند و پس از اینکه صادرات خود را به انجام رساندند، میزان طلبی که دولت از آنها دارد را پرداخت کنند. هدف تسهیل صادرات و رشد آن است.

مشخصا قوانین مالیاتی اگر سختگیرانه باشد، به ضرر صادرات و در نهایت به ضرر تولیدکنندگان داخلی است. نمونه دیگر کمک دولت به صادرکنندگان در این رابطه تخفیف‌ها و مشوق‌های مالیاتی است. برای مثال دولت لازم است به صادرکنندگان موفق مشوق بدهد یا اینکه به طور کامل بخشی از مالیات‌ها را از دوش آنها بردارد. مالیات سنگین انگیزه صادرات را در تولید‌کنندگان از بین می‌برد و در حال حاضر برای صادرات هم مانع ایجاد کرده و مساله‌ساز است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران