پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281331 تاریخ : 1396/04/18-14:25:54
,13,
لغو قانون تمرکز بخش کشاورزی ، نوعی عقب گرد است

لغو قانون تمرکز بخش کشاورزی ، نوعی عقب گرد است

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران با بیان اینکه قیمت میوه ایرانی رقابتی نیست، گفت: 36 میلیون تن محصول کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد شفیع ملک زاده در نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور در وزارت جهاد کشاورزی گفت:بخش کشاورزی نیاز به زنجیره‌های تولید و تنظیم دارد و در صورتی که لغو قانون تمرکز بخش کشاروزی لغو مجددا به وزارت بازرگانی الحاق شود بازگشت به عقب است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران، با بیان اینکه قانون تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی یکی از اهرام هایی است که می‌تواند در پیاده کردن زنجیره‌های تولید و تامین کمک کند، افزود: در صورت لغو این تحریم ما دچار یک عقبگرد می‌شویم و صدمات و ضررهای زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌شود.
ملک زاده ادامه داد: ما به عنوان کشاورزان این سرزمین اعلام می‌کنیم که از زمان اجرای این قانون برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی به نفع کشاورزان بوده و مخصوصا در بحث کنترل واردات بی رویه محصولات کشاورزی اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.
وی افزود: در گذشته بدون اطلاع از وضعیت تولید داخل واردات انجام می‌شد که هدف آن تن‌ها حمایت از مصرف کننده بود، اما امروز جهاد کشاورزی با گرفتن مسئولیت تنظیم بازار دو بخش را به طور همزمان کنترل می‌کند.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور تاکید کرد: در سال 92 بیش از دو میلیون تن واردات شکر گزارش شد که پارسال به کمتر از 700 هزار تن رسید که به تولید کننده بخش کشاورزی کمک می‌کند و در صورتی که قانون انتزاع به وضع قبلی خود برگردد زنجیره‌های تولید، صنایع و بازرگانی بخش کشاورزی گسسته خواهد شد.
ملک‌زاده درباره ضایعات در بخش کشاورزی گفت: حدود 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که به طور متوسط 30 درصد آن تبدیل به ضایعات می‌شود که دلیل آن ضعف در ماشین‌آلات بخش کشاورزی و استفاده از ابزار فرسوده است.
وی گفت:: در بخش تولید گندم از کمباین‌هایی استفاده می‌شود که میزان ضایعات آن‌ها زیاد است که در کنار این امر باید به مشکل حمل و نقل، انبارداری و سردخانه‌ها و صنایع تبدیل اشاره کرد که باعث افزایش ضایعات شده است.
شفیع ملک زاده در نشست خبری با بیان اینکه بیش از 4 میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: نظام صنفی کشاورزی ایران بحث تولید، توزیع، فرایند فرآوری و صنایع تکمیلی را در این زمینه پیگیری می‌کند.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی بحث زنجیره تولید موضوع بسیار مهمی است و چنانچه مورد غفلت قرار گیرد این بحث توجیه اقتصادی و فنی خود را از دست می‌دهد.
در ادامه این مراسم شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران هم گفت: سیاستهای غلط در بخش کشاورزی باعث شده است که قیمت تمام شده ما در مقایسه با کشورهای دیگر بیشتر باشد که این امر باعث بسته شدن مرز‌ها به روی ما شده که در صادرات تاثیرگذار است.
وی افزود: دربسته‌بندی مشکل داریم و هزینه‌های تولید بالاست.
شعبانی گفت: تعرفه بالا و نبود هلدینگ در بخش کشاورزی از دیگر مشکلات صادرات محصولات کشاورزی ایران است که باید ساماندهی شود.
رئیس اتحادیه باغداران مازندران همچنین درباره میزان خسارت باغهای مرکبات از سرمای اخیر گفت: 3 هزار میلیارد تومان خسارت در این بخش به ما وارد شد که تمام آن مربوط به خود میوه نبود بلکه درخت‌ها نیز خسارت دید و تولید ما را در سالهای آینده کاهش می‌دهد.
وی افزود: تا امروز هیچ وامی اختصاص داده نشده است؛ بنابراین گزارش نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه در کشور 31 مرداد تا 3 شهریور در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران