پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278165 تاریخ : 1396/01/06-14:59:10
,23,
لطفا سال 1396 را به سال  آموزش ایمنی به ایرانیان اختصاص دهید

لطفا سال 1396 را به سال آموزش ایمنی به ایرانیان اختصاص دهید

سال 1396 از سوی مقام رهبری سال «اقتصاد مقاومتی ,تولید-اشتغال» نامگذاری شده است.

بانک و صنعت، بدون شک وقتی اساس برنامه های اقتصادی کشور نگاه به پتانسیل ، سرمایه های مادی و انسانی ملی معطوف میشود انتظار از مدیران و کارشناسان بخش های مختلف صنعتی ,کشاورزی ، خدماتی کشور اینست که از آخرین دستاوردهای علمی و مدیریتی بشری در جهت توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی کشور استفاده نمایند. سالهاست که در مکتب مدیریت استراتژیک تاکید میشود که ارزشمند ترین و گرانبها ترین سرمایه یک کشور ، یک سازمان، منابع انسانی و نیروی کار آن هستند. از این رو در مدیریت منابع انسانی برای حفظ جان و سلامتی انسانها در قبال حوادث از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمیکنند. انواع سرمایه گذاری و صرف زمان را برای اجرای برنامه های مدیریت ریسک و آموزش مدیریت ایمنی و بهداشت کار- زندگی و محیط در کشورهای توسعه یافته بخرج میدهند تا از مرگ و میر و نقص عضو انسانها بواسطه اهریمن حوادث و سوانح ممانعت بعمل آورند.

در واقع از منظر مدیریت ریسک ، تولید و اشتغال پایدار منوط به پایش مستمر ریسک های فیزیکی و غیر فیزیکی است و یکی از الزامات توسعه کشور را اهمیت به مقوله ریسک به منظور پیشگیری از بروز انواع خسارتها میدانند. در خصوص ریسک های مدیریتی ، مالی ، بازاریابی، ,تولید و... که از زمره ریسک های غیر فیزیکی تاثیر گذار در موفقیت یا شکست هر برنامه اقتصادی هستند تمهیدات علمی و مطالعاتی مبسوطی را به مورد اجرا میگذارند  که مسلما در برنامه اقتصاد مقاومتی از سوی کارشناسان دولت و بخش خصوصی این ایده ها و تمهیدات مقابله با ریسک  مورد ملاحظه قرار میگیرند .

اما در مورد ریسک های فیزیکی که منشا بروز آنها عوامل  تکنولوژیکی ، اشتباهات انسانی و حوادث طبیعی میباشند و متاسفانه همواره بیشترین خسارات و زیانها را به جوامع بشری وارد مینمایند. لذا موفقیت در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تولید-اشتغال پایدار بدون توجه دقیق به قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت و رعایت آنها امکان پذیر نمیباشد و خوشبختانه الزام به آموزش و رعایت اصول ایمنی ، بهداشت و رفتار های ایمن در مواد 85 الی 105قانون کار برای صیانت از نیروهای کار و در بند 14ماده 55 قانون شهرداری ها برای حفاظت از جان شهروندان و نیز در قانون جدید بیمه مسولیت شخص ثالث خودرو ، آموزش ایمنی رانندگی بهمراه تشویقات و تنبیهات ناشی از رعایت اصول ایمنی و یا عدم رعایت آن  پیش بینی و جهت اجرا  تصریح و تکلیف شده است و نیز در موادی از  مقررات ملی ساختمان نیزبه رعایت  موارد ایمنی تکلیف شده است. لذا برای آموزش و ترویج ایمنی و بهداشت کلیه شهروندان خلا قانونی وجود ندارد. فقط اراده اجرایی و مستمر میخواهد .اهریمن سوانح کار و حوادث روزمره و تصادفات رانندگی هرروز سلامتی و جان و مال هموطنان را تهدیدو از بین میبرد.برای جلوگیری از این آسیب ها و خطرات عزم و اراده ملی میطلبد و نقش دولت محترم و سازمانهای ذیربط با وجود قوانین فوق الاشاره و نیز انجمن های مردم نهاد و کارشناسان محترم HSE در آموزش عموم مردم شهر و روستاو ایمن سازی محیط کار و زندگی هموطنان بسیار مهم و اساسی است.

انشاالله در سال 1396که سال تولید و اشتغال نامگذاری شده شاهد توجه و پیاده سازی مدیریت ریسک در سطح خانوار و بنگاههای اقتصادی کشورمان همراه با برگزاری آموزش های ایمنی و بهداشت در سطح ملی باشیم تا انشاالله سالهای آتی اشتغال و تولید پایدار شعار مستمر کشورمان با اولویت رعایت اصول ایمنی و بهداشت در تمامی مشاغل و توسط آحاد مردم  بر اساس رعایت فرآیند مدیریت ریسک باشد.

کارشناس ریسک و بیمه ، حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران