پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281927 تاریخ : 1396/05/01-11:25:02
,17,10033,
لزوم کاهش زمان پیشنهادی 30 ماهه برای توسعه موتور ملی سه سیلندر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر تاکید کرد:

لزوم کاهش زمان پیشنهادی 30 ماهه برای توسعه موتور ملی سه سیلندر

تکمیل این پروژه از نتایج ملموس برجام است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تکمیل پروژه موتور ملی سه سیلندر را از نتایج ملموس برجام دانست و گفت: زمان پیشنهادی 30 ماهه برای توسعه موتور ملی سه سیلندر در سطح خودرو باید کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مهندس نعمت زاده در مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر که روز یکشنبه در سایپادیزل برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به کاهش آلاینده های زیست محیطی در تولید محصولات خودرویی اظهار کرد: از سال 59 که اولین مسئولیتم در وزارت صنایع و معادن وقت را گرفتم کارگروهی برای کاهش آلودگی خودرو تشکیل دادم.

وی با اشاره به این موضوع که شرکت اتریشی طرف قرارداد( AVL ) از سال 69 در ایجاد مرکز تحقیقات موتور با کشور همکاری داشت، عنوان کرد: دولت یازدهم در حمایت از  شرکت های دانش بنیان و پیشرفته از یک سو و انتقال فناوری روز به کشور از سوی دیگر  در چند سال اخیر تلاش های قابل توجهی انجام داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تکمیل پروژه موتور ملی سه سیلندر  را از نتایج ملموس برجام دانست و گفت: در حال حاضر و با شرایط به وجود آمده از پسابرجام در حوزه صنعت و همکاری های علمی و فنی با کشورهای دنیا محدودیت های خاصی نداریم. همچنین رایزنی های لازم جهت گشایش LC و تعاملات بانکی برای شرکت های ایرانی نیز صورت گرفته که نتایج خوب و مثمرثمری داشته است.


 مهندس نعمت زاده توجه به تحقیق، توسعه و نوآوری در صنعت خودرو را امری ضروری عنوان کرد و گفت: به روز رسانی خطوط تولید در صنعت خودروسازی که بیش از 15 درصد صنعت کشور را تشکیل می دهد، باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
 وی با تاکید بر این موضوع که زمان پیشنهادی 30 ماهه برای توسعه موتور ملی سه سیلندر در سطح خودرو باید کاهش پیدا کند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت  آمادگی برداشتن موانع موجود در توسعه و پیاده سازی پروژه موتور ملی را دارد.
گفتنی است که  بابک حجری، معاون تحقیق و توسعه مگاموتور و مدیر پروژه موتور سه سیلندر در مراسم رونمایی از این موتور ملی، زمان مورد نیاز برای توسعه محصول در سطح خودرو را حدود 30 ماه از زمان دریافت نمونه های خودرو پیش بینی کرد.


شایان ذکر است که  مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر با حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در شرکت سایپا دیزل برگزار شد.


 بیش از یکسال است که یک شرکت ایرانی با مرکز تحقیقات AVL اتریش و با حمایت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به طراحی این موتور کرده و نمونه آزمایشی آن را آماده کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران