پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328044 تاریخ : 1397/01/29-16:31:00
,22,
لزوم کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری

لزوم کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری

استاندار تهران گفت: برای پایین آوردن قیمت تمام شده کالاها، دولت نقش دارد و نیاز است مجوز سرمایه گذاران طی پنج روز صادر شود زیرا با افزایش بروکراسی هزینه های سرمایه گذاران بالا می رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نخستین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران سه شنبه 28 فروردین ماه به ریاست استاندار و با حضور محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی استانداری، پور احمد نژاد دبیر کمیسیون و مدیران کل دستگاه‌های عضو برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه دولت تصمیمی در بخش ارزی گرفته است که باید اجرایی شود، گفت: بانک مرکزی در اطلاعیه ها تکلیف محل های مصرف ارز و مقدار آن را مشخص کرده است.
وی افزود: اشتهای بازار ارز فراوان است و دولت تصمیم به موقع و درستی گرفته است و ما عوامل اجرایی باید تلاش کنیم این تصمیم در کنترل بازار ارز اجرا شود.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی گفت: دستگاه های دولتی تکالیفی برای عملیاتی شدن شعار سال دارند و زمانی کالاها در بازار خریدار پیدا می‌کند که تمایل به خرید تولید داخل باشد و شرط آن افزایش کیفیت تولید داخلی است و سازمان های استاندارد و صنعت، معدن و تجارت در این بخش نقش مهمی دارند.
وی، تلاش برای کاهش قیمت کالاهای با کیفیت در مقایسه با کالای خارجی را در حمایت از کالای داخلی مهم دانست و افزود : برای پایین آوردن قیمت تمام شده کالاها، دولت نقش دارد و نیاز است مجوز سرمایه گذاران طی پنج روز صادر شود زیرا با افزایش بروکراسی هزینه های سرمایه گذاران بالا می رود.
استاندار تهران ادامه داد: برای تأمین نقدینگی سرمایه گذاران از سوی بانک ها برنامه های فعلی پاسخگو نیست و رفتارها با تولیدکننده ها باید اصلاح شود تا شاهد کاهش قیمت تمام شده در تولید باشیم.
مقیمی با بیان اینکه باید وظایف دولتی خود را در مقابل تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان بموقع و درست انجام دهیم عنوان کرد: اگر مقابل کالای قاچاق را نگیریم شعار حمایت از کالای ایرانی و اجرای سیاست های آن محقق نمی شود.
وی تأکید کرد:کالای قاچاق یعنی کالای ته انباری و استوک که در سایر کشورها خریدار ندارد و بدون اینکه عوارض گمرک و حقوق دولتی را پرداخت کنند وارد کشور شده و طبیعی است که ارزانتر به فروش می رسد.
استاندار تهران خطاب به مدیران گفت:برای برخورد جدی با کالای قاچاق هیچ توصیه وسفارشی را در مواجهه با کالای قاچاق پاسخ ندهید.
در ابتدای این جلسه، پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزر استان تهران با اشاره به آماری از میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال 96 گفت: سال گذشته میزان بازرسی ها در بخش های مختلف 18 درصد افزایش داشته است و با 27 درصد کاهش تخلفات در سال 96 مواجه هستیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه تخلف اصلی در حوزه پوشاک، فروش اجناس داخلی با مارک جعلی خارجی است، عنوان کرد: کشف پرونده های کلان قاچاق در سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.
پور احمد نژاد همچنین از آغاز  فعالیت های کنترلی در ساماندهی بازار طلا در تهران خبر داد.
شایان ذکر است در این جلسه موضوع گزارش آخرین وضعیت بازار ارز تهران مطابق تصمیم گیری های دولت و بررسی دلایل التهاب اخیر در بازار ارز نیز از سوی نماینده بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران