پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282414 تاریخ : 1396/05/11-12:39:59
,13,
لزوم هم افزایی برای افزایش سهم ایران در بازار جهانی زعفران

لزوم هم افزایی برای افزایش سهم ایران در بازار جهانی زعفران

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد زنجیره ارزش در زعفران تاکید کرد و گفت: برای راه اندازی تشکلی قوی در حوزه این محصول برنامه داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، پیمان یوسفی آذر در نشستی با حضور تشکل های زعفران افزود: این تشکل از کارگروه های تخصصی در زمینه تولید، استانداردسازی، فرآوری و بازار تشکیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: اجرای طرح جامع زعفران در دستور کار دفتر طرح ملی گیاهان دارویی قرار دارد تا ایران بتواند درمحصولی که بیش از 90 درصد آن را تولید می کند به سهم قابل قبولی در بازار جهانی دست پیدا کند.
یوسفی آذر با بیان این که در حال حاضر سهم کنونی ایران از بازار جهانی زعفران، یک دهم است خواستار هم افزایی دست اندرکاران این محصول برای افزایش حضور در بازارهای هدف شد.
وی در عین حال به افت قیمت زعفران در کشور اشاره و تصریح کرد: این فرآیند به نفع تولید کنندگان نیست و فعالان این بخش باید تلاش بیشتری کنند و گام های عملیاتی بردارند.
در این نشست، تشکل ها و شورای ملی زعفران نیز خواستار حمایت دولت برای توسعه سهم زعفران ایران در بازارهای بین المللی شدند.
تشکل های بخش زعفران کشور بر اهمیت علم، فناوری و تولید زعفران تاکید کردند و این سه رکن را زیر بنای تشکیل زنجیره ارزش زعفران عنوان کردند.
در این نشست مشکلات مربوط به تجارت زعفران و واردات این محصول توسط هند از افغانستان بدون تعرفه و تعیین تعرفه 35 درصد برای واردات زعفران ایران و همچنین نوسانات قیمت و روند بازارسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران