پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282803 تاریخ : 1396/05/22-11:58:24
,14,
لزوم تأمین زیرساخت و امکانات اولیه منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب آران‌وبیدگل

لزوم تأمین زیرساخت و امکانات اولیه منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب آران‌وبیدگل

فرماندار شهرستان آران‌وبیدگل در جلسه کارگروه سامان‌دهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب در محل فرمانداری اظهار کرد: «نه‌تنها در مرنجاب بلکه در کل شهرستان به‌دنبال رشد و توسعه گردشگری هستیم و این اراده با مشکلاتی همراه بوده و هست که بخش اعظم آن‌ها مالی است.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ابوالفضل معینی‌نژاد، فرماندار شهرستان آران‌وبیدگل، امروز یکشنبه 22 مرداد 96، در جلسه کارگروه سامان‌دهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب که با حضور جواد صدیقیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی آران‌وبیدگل، کامران هارونی کارشناس میراث‌فرهنگی استان اصفهان و اعضای کارگروه برگزار شد، عنوان کرد: در طرح اولیه سامان‌دهی جاده کویر مرنجاب که جزو حداقل انتظارات اولیه است، 18میلیارد تومان برآورد هزینه شده است، اما منبع تهیه این هزینه مشخص نیست.

معینی‌نژاد افزود: طرح و نقشه فرایند آماده‌سازی مرنجاب با تأخیر ابلاغ شد و ما برای سامان‌دهی این طبیعت بکر به پشتوانه نیاز داریم و خواستار حمایت همه‌جانبه‌ایم.

او اظهار کرد: کویر مرنجاب همه‌گونه جاذبه گردشگری دارد و به حق منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است، اما صرفِ این کافی نیست و باید امکانات حداقلی را در این کویر ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان آران‌وبیدگل، با تأکید بر پشتوانه و حامی در مرنجاب، تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری به اسم نیست و نمی‌توان شعار داد، بلکه باید یک چارچوب معین و مشخص و امکانات اولیه فراهم شود و تا زمانی که امکانات و اعتبارات داده نشود نمی‌توان فعالیت گردشگری ویژه و درستی را شاهد بود و انتظار داشت.

او با تأکید بر کمک مسئولان و نگاه ویژه استان به این منطقه گردشگری اظهار کرد: اختصاص اعتبارات و دلگرمی، پشتوانه حرکت ما در رشد و پیشرفت کویر مرکزی ایران به‌خصوص کویر مرنجاب است.

او در پایان سخنانش گفت: باید با بسیج امکانات و شرایطی را فراهم کنیم که گردشگر واقعی به شهرستان ورود کند نه بازدیدکننده و به رشد اقتصاد شهرمان کمک شود و به‌وضوح شاهد اشتغال‌زایی باشیم.

رشد و توسعه گردشگری، برنامه محوری در زمینه اشتغال است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل نیز در ادامه این جلسه گفت: رشد و توسعه گردشگری در کویر از برنامه‌های محوری و اثرگذار ما در زمینه اشتغال است.

صدیقیان در مورد سامان‌دهی منطقه کویری مرنجاب عنوان کرد: کویر مرنجاب از نقاط کلیدی و ممتاز کویر مرکزی ایران است که با سرمایه‌گذاری در آن می‌توان به اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد منطقه کمک کرد.

او به منطقه کویری آران‌وبیدگل اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در رشد کویر نقش پُررنگی دارد و تصویب طرح مجتمع گردشگری ارغوان در کارگروه میراث‌فرهنگی استان نویدبخش بهبود و پیشرفت وضعیت گردشگری و سرمایه‌گذاری در منطقه کویری آران‌وبیدگل است.

صدیقیان، با اشاره به جایگاه کویر در آداب، فرهنگ و رسوم مردم شهرستان، افزود: واژه کویر مختص و محدود به مرنجاب نیست و کویر سیازگه، سنبک، چهارطاقی را نیز شامل می‌شود و امیدواریم با تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان بتوانیم گام‌های مهمی در میسر توسعه و رونق گردشگری شهرستان برداریم.

او در پایان سخنانش حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری را ازجمله وظایف اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل برشمرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران