پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376699 تاریخ : 1397/06/24-18:19:05
,15,
لزوم بین‌المللی شدن رویدادهای استارت‌آپی

دبیر سرویس استارت‌آپ‌های روزنامه فناوران تاکید کرد:

لزوم بین‌المللی شدن رویدادهای استارت‌آپی

یک مشاور استارت‌آپ‌ها در حوزه روابط عمومی و بازاریابی محتوایی، با اشاره به تعدد بیش از حد رویدادهای استارت‌آپی در کشور گفت: هر رویدادی که به صورت واقعی واجد صفت بین‌المللی نباشد، جذابیت و مزیتی برای حضور فعالان این اکوسیستم ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، وحید حجه‌فروش دبیر سرویس استارت‌آپ‌های روزنامه فناوران در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری ITE 2018 افزود: اکنون چهره‌های فعال استارت‌آپی، جمع کمابیش ثابتی را تشکیل می‌دهند که در رویدادهای متعدد این حوزه در طول سال، همدیگر را می‌بینند؛ در چنین شرایطی نمایشگاه‌هایی که صرفا داخلی باشند ارزش افزوده‌ای برای این اکوسیستم نخواهند داشت.

 
وی ادامه داد: امروز رویدادی موفق ارزیابی می‌شود که بتواند بازیگران خارجی از جمله شتابدهنده‌های بین‌المللی را به ایران بیاورد و به استارت‌آپ‌ها کمک کند از چرخه تکراری شکل‌گرفته در نمایشگاه‌های داخلی خارج شوند.
 
عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 گفت: ادامه چرخه کنونی باعث می‌شود به تدریج از تعداد چهره‌های بزرگ و موثر حاضر در رویدادهای استارت‌آپی کاسته شود. چنین افرادی که از دانش و تجربه کافی در حوزه‌ کارآفرینی برخوردارند، معمولا مشغله زیادی دارند و احتمالا ترجیح می‌دهند در رویدادهای تکراری شرکت نکنند.
 
دبیر سرویس استارت‌آپ‌های روزنامه فناوران افزود: در چنین شرایطی احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد پسرفتی در اکوسیستم استارت‌آپی کشور خواهیم بود چرا که تعاملات محدود با خارج و درگیری زیاد چهره‌های شاخص داخلی، مجالی برای شکل‌گیری ایده‌های جدید خلاقانه و ارتقا گروه‌های فعال کنونی باقی نمی‌گذارد.
 
حجه‌فروش بیان کرد: اکوسیستم استارت‌آپی ایران اکنون در حلقه‌ای بسته گرفتار شده است که نتیجه آن تکرار ایده‌هاست و برای خروج از این شرایط به رویدادهایی نیاز دارد که امکان تعامل با بازیگران بین‌المللی را برای فعالان این  حوزه فراهم کند.
 

دومین جشنواره فین تک ایران



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران