پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280316 تاریخ : 1396/03/13-13:15:51
,5,
قیمت هفتگی نفت به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا:

قیمت هفتگی نفت به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید

پايگاه خبري مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، نفت در پایان معاملات دیروز (جمعه) کمترین قیمت روزانه را در بیش از سه هفته گذشته و کمترین قیمت هفتگی را در یک ماه گذشته ثبت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری یاد شده این افت چشمگیر قیمت را به افزایش تولید نفت شیل آمریکا و صرف نظر کردن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از توافق آب و هوای پاریس که به نگرانی ها در مورد افزایش عرضه نفت دامن زده است، نسبت داد. 

در پایان معاملات آتی دیروز بازار نایمکس نیویورک، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 70 سنت یا 1.5 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 47 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید و کمترین قیمت پایان روزی از 10 مه (20 اردیبهشت) را تجربه کرد. قیمت هفتگی نفت خام آمریکا این هفته 4.3 درصد کاهش یافت که از هفته منتهی به پنجم مه (15 اردیبهشت) تاکنون بی سابقه است. 
بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات آتی دیروز بازار لندن با 68 سنت یا 1.3 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 49 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. قیمت هفتگی نفت برنت نیز 4.9 درصد در مقایسه با هفته پیش کاهش پیدا کرد که در یک ماه گذشته بی سابقه بود.
«انریکو چیوراندو» تحلیلگر انرژی در شرکت مشاوره انرژی «لاو انرژی»* گفت:اعلام پنج شنبه گذشته ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا از توافق آب و هوای پاریس خارج می شود به نگرانی ها در مورد بدتر شدن مازاد عرضه نفت در بازارها دامن زد. 
وی افزود: تاکنون حدود نصف کاهش تولید اوپک (در چارچوب توافق کاهش تولید این سازمان) با افزایش تولید نفت شیل آمریکا خنثی شده و خروج آمریکا از توافق آب و هوای پاریس نیز شرایط را بدتر کرده است و دستیابی به تعادل را به تاخیر می اندازد. 
به گفته وی، اما حتی با وجود تداوم افزایش تولید نفت شیل نیز نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه بازار نفت به طرف تعادل حرکت می کند و مازاد عرضه در حال کاهش است.
وی ادامه داد: شاید کاهش قیمت دیروز تنها یک واکنش نسبت به تصمیم ترامپ برای خارج شدن از پیمان آب و هوای پاریس باشد و ما در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت باشیم. 
به نوشته مارکت واچ، شواهد نشان می دهد فعالیت پالایشگاه های آمریکا نیز درحال افزایش است.
«جی هاتفیلد» مدیر پرتفلیو صندوق سرمایه گذاری «اینفراکپ ام ال پی» واقع در نیویورک گفت: آمریکا که اینک در زمره تولیدکنندگان کم هزینه است، ممکن است به تدریج سهم خود از بازار جهانی نفت را افزایش و سرانجام به یک صادرکننده خالص تبدیل شود. 
به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران