پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378062 تاریخ : 1397/07/11-12:39:26
,8,5,
قیمت نفت در چند هفته از 100 دلار فراتر می‌رود

قیمت نفت در چند هفته از 100 دلار فراتر می‌رود

تحلیلگران در ماه ژوئیه امسال پیش‌بینی می‌کردند قیمت نفت چهار تا پنج دلار افزایش یابد؛ قیمت‌ها در ماه ژوئیه 61 دلار بود، اما اکنون به بیش از 80 دلار رسیده‌ است، بنابراین انتظار داریم ظرف چند ماه، و در واقع در چند هفته، قیمت نفت به بیش از 100 دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ در آینده عرضه نفت دچار افت کمبود خواهد شد و این مسئله بی‌شک سبب افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار برای هر بشکه می‌شود.

حافظ عبدو، استاد مدرسه علوم اقتصادی ناتینگهام، اعلام کرد با وجود تعهد کشورهایی همچون چین و هند به ادامه خرید نفت از ایران، قیمت نفت از 100 دلار برای هر بشکه فراتر خواهد رفت.

وی گفت: به دلیل اتفاقاتی که بین آمریکا و ایران می‌افتد، دنیا حق دارد که درباره کمبود عرضه نفت و گاز در آینده نگران باشد.

این استاد دانشگاه افزود: تحلیلگران در ماه ژوئیه امسال پیش‌بینی می‌کردند قیمت نفت چهار تا پنج دلار افزایش یابد؛ قیمت‌ها در ماه ژوئیه 61 دلار بود، اما اکنون به بیش از 80 دلار رسیده‌ است، بنابراین انتظار داریم ظرف چند ماه، و در واقع در چند هفته، قیمت نفت به بیش از 100 دلار برای هر بشکه برسد.

عبدو گفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک برای افزایش عرضه نفت در بازار محدودیت‌هایی دارند و گفت: به‌ویژه عربستان حداکثر می‌تواند روزانه یک میلیون بشکه به تولید خود بیفزاید.

وی گفت: عرضه نفت دچار افت کمبود خواهد شد و این مسئله بی‌شک سبب افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار برای هر بشکه می‌شود؛ با توجه به این‌که جنگ سوریه هنوز تمام نشده است، عراق از ثبات برخوردار نیست، لیبی ثبات سیاسی ندارد، بنابراین در بازار جهانی هیچ مسئله‌ای نیست که نشان دهد عرضه نفت در آینده افزایش می‌یابد تا کمبود نفت ایران را بجران کند.

این استاد دانشگاه همچنین درباره درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از اوپک برای افزایش تولید نفت گفت: ترامپ می‌تواند هر چقدر که دلش می‌خواهد رؤیا پردازی کند؛ وی می‌خواهد اوپک تولید خود را افزایش دهد، اما اعضای اوپک چندی پیش دیداری داشتند و توافق کردند که تولید خود را افزایش ندهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران