پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315337 تاریخ : 1396/11/23-11:15:08
,5,
قیمت نفت 1 درصد جهش کرد

با آرامش بازارهای سهام؛

قیمت نفت 1 درصد جهش کرد

روز دوشنبه درحالی‌که بازارهای سهام آسیایی پس از روزها تلاطم بالاخره سرپا ایستادند، قیمت نفت 1 درصد رشد کرد تا بخشی از ضررهای شدید هفته گذشته خود را جبران کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی‌که بازارهای سهام آسیایی پس از روزها تلاطم بالاخره سرپا ایستادند، قیمت نفت 1 درصد رشد کرد تا بخشی از ضررهای شدید هفته گذشته خود را جبران کند.

هرچند عامل نگران‌کننده‌ای که همچنان بر بازار نفت سایه افکنده است، افزایش تولید ایالات متحده است.

در معاملات امروز در ساعت 9:30 به وقت تهران قیمت نفت خام برنت، شاخص بین‌المللی قیمت نفت، 63.42 دلار برای هر بشکه بود که نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه خود، 63 سنت یا 1 درصد بالاتر آمده بود.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، به 59.83 دلار رسید که 1 درصد نسبت به قیمت بسته شده قبلی جهش کرده بود.

این تقویت قیمت‌ها درحالی اتفاق می‌افتند که هفته گذشته با تلاطم بازار سهام، قیمت نفت خام با شدیدترین سقوط خود در 2 سال اخیر روبرو شده بود.

گرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کارگزاران آکسی‌تریدر، می‌گوید: جهش در سهام آمریکایی به معنای آن است که قیمت نفت هم می‌تواند تا حدی بهبود یابد.

اما بازارهای نفت همچنان با اوج گرفتن تولید آمریکا روبرو هستند که از 10 میلیون بشکه فراتر رفته است و از تولید عربستان سعودی که برترین صادرکننده نفت است سبقت گرفته است و به قلمرو تولید بزرگترین تولیدکننده جهان یعنی روسیه، نزدیک شده است.

نشانه‌های قدرتمندی از این وجود دارند که تولید نفت آمریکا از این هم فراتر خواهد رفت.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، وابسته به جنرال‌الکتریک، این هفته شرکت‌های آمریکایی 26 حلقه چاه جدید را به تعداد چاه‌های تحت حفاری خود اضافه کردند و تعداد کل چاه‌های فعال را به 791 حلقه رساندند که این بیشترین تعداد از آوریل 2015 تا کنون است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران