پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327443 تاریخ : 1397/01/14-11:11:34
,9,10028,
قیمت دارو بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

قیمت دارو بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امسال افزایش یا کاهش قیمت داروها مانند گذشته، ذیل عنوان منطقی شدن قیمت ها در کمیته قیمت گذاری دارو در این سازمان تصمیم گیری خواهد شد اما درصورت افزایش، میزان آن براساس نرخ رسمی تورم خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کیانوش جهانپور گفت: قیمت داروها بر اساس برآوردهای انجام شده شامل هزینه ها، منابع انسانی و برابری نرخ ارز تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تغییر قیمت و منطقی شدن بهای داروها در طول سال، بطور مستمر در مورد داروهای تولید داخل و وارداتی تصمیم گیری می شود.
وی تصریح کرد: افزایش هزینه ها ممکن است منجر به افزایش قیمت داروها شود که در آن صورت میزان افزایش تا سقف نرخ تورم خواهد بود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: البته هر سال مواردی از داروها نیز بوده اند که بجای افزایش قیمت، کاهش قیمت داشته اند که این تغییر قیمت ها به صورت مستمر اعلام شده اند.
به گفته جهانپور ؛ افزایش قیمت دارو در سال گذشته بر اساس نرخ تورم حداکثر تا 9 درصد اعمال شد.
سال گذشته دست کم قیمت 15 قلم دارو تغییر کرد. 
یکی از مشکلات پیش آمده درباره قیمت داروها در سال گذشته این بود که برخی داروها با قیمتی متفاوت از قیمت درج شده روی بسته بندی ها به مردم عرضه می شد که غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در این باره گفت که قیمت داروها همگام با نرخ تورم، تغییر کرده و با قیمت های جدید عرضه می شود اما شرکت های پخش تعدادی جعبه از قبل دارند که قیمت قدیمی روی آن درج شده است. 

 


منبع: ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 503
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران