پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316369 تاریخ : 1396/12/12-12:46:35
,7,
قیمت جهانی طلا افزایش و شاخص دلار کاهش یافت

نگرانی از درگیری جنگ تجاری در جهان؛

قیمت جهانی طلا افزایش و شاخص دلار کاهش یافت

خطر درگیری یک جنگ تجاری در جهان از بعداز ظهر دیروز (جمعه) قیمت طلا را افزایش و شاخص دلار را کاهش داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، تصمیم «دونالد ترامپ» در مورد وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد که پنج شنبه گذشته اعلام شد، نگرانی سرمایه گذاران از اتخاذ تصمیم مشابه توسط سایر کشورها را در پی داشت. 

شاخص دلار که به بالاترین سطح خود در 6 هفته گذشته رسیده بود، دیروز به سطح 89.95 کاهش پیدا کرد. این شاخص، تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را ثبت می کند. 
معمولا شاخص دلار و قیمت طلا در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند. با کاهش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولیشان ارزی بجز دلار است بالا می رود و می توانند مقدار بیشتری طلا بخرند زیرا برخی کالاها مانند طلا و نفت به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند.
«راب هاورث» استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک آمریکا گفت: نگرانی سرمایه گذاران از وقوع سناریو کاهش نرخ رشد اقتصادی در نتیجه سیاست تعرفه ای دولت ترامپ موجب کاهش ارزش دلار و متعاقب آن، افزایش قیمت طلا شد. 
قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز بازار لندن با 0.5 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 322 دلار و 54 سنت در هر اونس رسید.
همچنین، در بازار کامکس آمریکا نیز قیمت آتی فلز زرد با 1.4 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 323 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.
با این حال، قیمت طلا در طول هفته گذشته 0.5 درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش پیدا کرد. 
قیمت طلا پنج شنبه گذشته با رسیدن به سطح یک هزار و 302 دلار و 61 سنت در هر اونس ، کمترین سطح از دوم ژانویه (12 دی) را ثبت کرد.
همچنین در بازار لندن، قیمت هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 16 دلار و 49 سنت، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 963 دلار و 90 سنت و پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 993 دلار و 80 سنت رسید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران