پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200244 تاریخ : 1395/03/11-15:33:48
,9,22,
قیمت ابلاغی سازمان، ملاک فروش و عرضه داروهاست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد:

قیمت ابلاغی سازمان، ملاک فروش و عرضه داروهاست

قیمت درج شده برروی بسته بندی داروها برای داروخانه به هیچ وجه ملاک فروش دارو به شمار نمی رود چرا که قیمت مصوب وزارتخانه و قیمت ابلاغی سازمان تنها ملاک عمل برای فروش داروها به شمار می رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی زابل، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: داروخانه ها، داروها را براساس آخرین قیمتی که سامانه مرکزی وزارتخانه اعلام می کند به مشتریان عرضه می کند.

دکتر عبدالحسین میری گفت: قیمت درج شده برروی بسته بندی  داروها برای داروخانه به هیچ وجه ملاک فروش دارو به شمار نمی رود چرا که قیمت مصوب وزارتخانه و قیمت ابلاغی سازمان تنها ملاک عمل برای فروش داروها به شمار می رود.

وی افزود: در طی ماه های گذشته یکی از داروها توسط داروخانه ها به قیمت90 هزار تومان خریداری شد اما پس از مدتی وازرتخانه قیمت عرضه آن را به داروخانه ها مبلغ67 هزار تومان اعلام کرد در حالی که انبار بسیاری از داروخانه ها مملو از آن دارو بود مجبور به فروش آن به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت فروش شدند چرا که اگر بیشتر از قیمت ابلاغی عرضه می داشتند مشمول جریمه می شدند.

وی تصریح کرد: البته داروهایی نیز بوده که به قیمتی مثلا یک هزار تومان خریداری شده بود اما طبق اعلام وزارتخانه باید به قیمتی بالاتر مثلا یک هزار و 200 باید به مردم عرضه می شد حال اگر داروخانه ای به قیمت پایین تر مثل همان هزار تومان عرضه میکرد کسی از آن بازخواست نمی کند چرا که سود داروخانه خود را کاهش داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از شکایت ها تنها به دلیل نااگاهی از قانون توسط مردم صورت می گیرد در حالی که داروخانه هیچ خطایی در این راستا انجام نداده است.

 معاونت غذا و دارو بیان داشت: داروخانه ها می توانند دارو را به پایین تر از قیمت اعلامی عرضه کنند اما حق ندارند بالاتر از آن ارایه کنند چرا که مشمول جریمه خواهند شد.


میری افزود: به منظور مقابله با تخلفات به طور دایم و مرتب از داروخانه ها بازرسی به عمل می آید که در این راستا4 نوع بازرسی دوره ای، نامحسوس، موردی و ارزشیابی انجام می گیرد.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 405
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران