پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278056 تاریخ : 1395/12/25-13:55:42
,5,17,
قیمت آب و برق در سال 96 افزایش نمی یابد

قیمت آب و برق در سال 96 افزایش نمی یابد

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه درباره قیمت آب و برق در چارچوب قانون عمل می کند و براساس بودجه 96 که به تصویب مجلس رسید تعرفه های آب و برق در سال آینده افزایش پیدا نمی کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,حمید چیت چیان درباره برخورد با مشترکان پرمصرف که این موضوع قرار بود در هیئت دولت بررسی شود گفت: کسانی که مصارف آنها بیشتر از الگوی مصرف و حد متداول جامعه است ابتدا به این مشترکان تذکر داده می شود و اگر رفتار مصرفی خود را تغییر ندهند حتماً ناچار به قطع انشعاب آب این مشترکان می شویم.

چیت چیان افزود: هیچ فرد ایرانی نمی تواند ادعا کند هر چقدر می خواهد آب مصرف کند چون پولش را می پردازد این استدلال درستی نیست چون منابع آب کشور محدود است اگر هم پولش را پرداخت کند ولی بیشتر از الگو آب مصرف کند به حقوق دیگران تجاوز کرده و دیگران را از این نعمت محروم می کند.

وی ادامه داد: باید این اراده و همبستگی را در صرفه جویی آب داشته باشیم تا هیچ گوشه ای از کشور با کمبود آب برای شرب مواجه نشود.

وزیر نیرو درباره بازچرخانی آب نیز گفت: بزرگترین اقدام در این زمینه مجهز کردن همه شهرها یا حداقل شهرهای اولویت دار به شبکه فاضلاب است چون آبی که به صورت فاضلاب به طبیعت برمی گردد از نظر بهداشت برای ما مشکل ایجاد و منابع آب زیرزمینی و جاری را آلوده می کند.

وی ادامه داد: بنابر این با تصفیه پساپ می توانیم آن را در مصارف صنعتی، فضای سبز و کشاورزی استفاده کنیم گرچه برخی صنایع نیز مجهز به تصفیه فاضلاب شدند و آب مصرفی خود را در صنعت از طریق بازچرخانی بدست می آورند اما تا تکمیل دسترسی همه صنایع به این سیستم راه درازی در پیش است.

چیت چیان یکی دیگر از راههای بازچرخانی آب را استفاده از آب شور دریا دانست و گفت: بیش از 80 سامانه آب شیرین کن در سراسر سواحل جنوبی کشور فعال هستند و این شیوه برای استفاده از آب دریا در حال گسترش است.

وی به آبرسانی روستایی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: حدود سه سال زمان برای تکمیل آبرسانی به روستاهای کشور نیاز داریم که از دولت و مجلس خواستیم در طی سه سال پی در پی هر سال 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای کشور استفاده کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در سال 94 ، پانصد میلیون دلار اعتبار برای آبرسانی به روستاها تصویب شد و این اعتبار در سال 95 در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت گفت: برای سال آینده نیز 300 میلیون دلار پیش بینی شده است که این رقم اگر در سه سال به صورت مستمر اختصاص یابد مشکل تأمین آب شرب روستاهای بالای 10 تا 20 خانوار به صورت کامل حل می شود.

وی افزود: ابتدای دولت جمعیت برخوردار از آب روستایی 72 درصد بود که هم اکنون بعد از سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم 5 هزار و 452روستای جدید با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 150 هزار نفر از آب شرب مطمئن از طریق شبکه آب روستایی برخوردار شدند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 501
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران