پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264597 تاریخ : 1395/10/26-20:09:34
,17,
قول مساعد سفیر بغداد برای رفع مشکل صادرات بازرگانان ایرانی

قول مساعد سفیر بغداد برای رفع مشکل صادرات بازرگانان ایرانی

سفیر بغداد در تهران گفت:مشکلات مربوط به تبادل کالای تجاری بازرگانان ایران از مرز شلمچه، با هماهنگی دولت مرکزی عراق در بغداد پیگیری و رفع می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت راجح صابر عبود الموسوی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست مشترک هماهنگی بازرگانان ایرانی با تاجران و صاحبان واحدهای تولیدی عراق در سالن اجتماعات اقتصادی منطقه آزاد اروند، افزایش حجم تجاری در مرز شلمچه را از اهداف مهم دو کشور عراق و ایران دانست.

وی گفت: دلیل برگزاری نشست تجار و مدیران واحدهای تولیدی عراق در سازمان منطقه آزاد اروند نیز به منظور بررسی کمبودها و رفع مشکلات تبادل کالای تجاری در مرز شلمچه برگزار شد.
وی عمده مشکلات بازرگانان و صادر کنندگان را کمبود فضای بار انداز از سمت عراق عنوان کرد و گفت:مشکلاتی که در این نشست مطرح شد، به وزارت اقتصاد و دارایی عراق در بغداد منعکس شده و در راستای رفع این موانع برنامه ریزی و اقدام می شود.
الموسوی، افزایش تعداد دروازه های خروجی و ورودی کالا در مرز شلمچه را از راهکارهای موثر کاهش معطلی بازرگانان برای صدور کالا به عراق خواند و گفت: با توجه به وجود ترافیک کامیون های کالا به خصوص کالای کلینکر - ماده اولیه تولید سیمان- در مرز شلمچه لازم است، دروازه های خروجی و ورودی ویژه کامیون ها افزایش یابد.
وی همچنین، افزایش ساعات کاری گمرک عراق را از راهکارهای کاهش ترافیک کامیون دانست و گفت:سازمان منطقه آزاد اروند از موقعیت های استراتژیکی مناسبی برخوردار است و مطمئنا در کاهش مشکلات مرزی تعامل دوسویه خواهیم داشت.
سفیر عراق در ایران رد بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کل امور تجاری مرز مهران و چذابه نیز در نشست آتی با مسئولان وزارت اقتصاد بررسی می شود، اظهار داشت:مذاکرات دوجانبه برای رفع موانع تجاری به نفع دو کشور است و در نتیجه می طلبد که ارتباط و تعامل گسترده تری بین دو طرف برقرار شود تا بتوان در پیشبرد اهداف توسعه تجاری برنامه ریزی کرد.
الموسوی همچنین دغدغه اساسی مسئولانی که در این نشست به ایران سفر کردند را افزایش حجم تجارت دوجانبه در مرز شلمچه خواند و افزود:به عنوان سفیر عراق در ایران مسئولیت سنگی را به عهده دارم و تلاش می کنم برای رفع مشکلات تجارت آسان بین دو کشور اقدام کنم.
وی همچنین با تشریح توانمندی سازمان منطقه آزاد اروند در بعد ارتباطات دو جانبه، افزود:پیش بینی می شود طی دو سال آینده توسعه اقتصادی و تجاری ارتقاء یافته و این منقطه به منطقه تجاری مهم تبدیل شود.
الموسوی در بخش پایانی سخنانش آیین پیاده روی اربعین را یادآور شد و گفت: ورود بیش از دو میلیون زائر برای شرکت در مراسم اربعین به عراق بی سابقه بوده و این مهم، ارتباط دو کشور ایران و عراق را مستحکم تر می کند.
سفیر عراق در ایران همچنین، اشتراکات دینی و مذهبی بین دو کشور ایران و عراق را یادآور شد و گفت:اشتراکات دینی از مهم ترین ویژگی های این دو کشور است که باید برای استحکام این پیوندها برنامه ریزی کرد.
نشست هماهنگی سفیر عراق در ایران با مدیران سرمایه گذاری و اقتصادی ایران، تاجران و مدیران واحدهای تولیدی عراق روز یکشنبه با محور افزایش ساعات کاری گمرک صادراتی شلمچه و گسترش مساحت بارانداز این گمرک در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.
در پایان این نشست مقرر شد که سفیر عراق در ایران، موانع پیش روی صادرات کالای ایرانی در مرز شلمچه را با هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی در بغداد پیگیری کند.
این نشست با حضور محمدرضا معتمدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند و احمد اوالی مدیر گمرک تجاری مرز شلمچه برگزار شد.
مرز بین المللی شلمچه از مرزهای مشترک ایران و عراق است که به گفته مسئولان روزانه تا 600 کامیون ایرانی از این مرز، کالای تولیدکنندگان را به عراق صادر می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران