پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354574 تاریخ : 1397/05/27-12:40:25
,5,
قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند

قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند

قوانین و مصوباتی که به نفع پتروشیمی‌ها بوده و می‌تواند به فعالیت آنها رونق بخشد باید اجرایی شوند و مجلس در این مسیر آماده هرگونه همکاری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه صادرات محصولات پتروشیمی از اهمیت بسیاری در بخش صادرات غیرنفتی ایران برخوردار است، گفت: قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند.

سکینه الماسی، به راهکارهای موجود برای توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی، تعامل و مشارکت دادن صاحبان فرآیند و بازیگران صنعت پتروشیمی ضروری است، مجلس، دولت، بخش خصوصی، بانک و مشتریان باید در این صنعت با یکدیگر مشارکت و تعامل داشته باشند.
وی با اشاره این که ایران در حوزه پتروشیمی مزیت برتری دارد، افزود: ایران دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز است، از این رو می توانیم این مواد را به محصولات نهایی تبدیل کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم و کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تولید محصولات نهایی باید از سوی متولیان امر بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: قوانینی که به نفع پتروشیمی‌ها بوده و می‌تواند به فعالیت آنها رونق بخشد باید اجرایی شوند، ما نیز این موارد را پیگیری خواهیم کرد تا شاهد توسعه و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان باشیم.
الماسی با تاکید براین که حدود 30 درصد صادرات غیرنفتی ایران مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است، تصریح کرد: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در صورتی محقق می‌شود که به این محصول نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و سرمایه گذاری روی آن به صورت جدی دنبال شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران