پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376114 تاریخ : 1397/06/18-11:30:38
,15,
قماربازی در کشور ساده شده است!

پلیس فتا:

قماربازی در کشور ساده شده است!

سردار کمال هادیانفر از برخی مسئولان که فضای مجازی را به بهانه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات رها کرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رئیس پلیس فتا با ابراز نگرانی از عضویت کاربران فضای مجازی در کانال‌های قمار گفت: یک پرونده با حساب کاربری 50‌میلیارد‌تومان، 31‌هزار عضو داشته است. سردار کمال هادیانفر از برخی مسئولان که فضای مجازی را به بهانه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات رها کرده‌اند، انتقاد کرد.


سردار هادیانفر گفت: در حال حاضر 34‌درصد جرائم ما جرائم اقتصادی است آن هم از نوع برداشت غیرمجاز.

وی با اشاره به پیچیدگی جرائم گفت: هر چه جلوتر می‌رویم تفاوت و پیچیدگی جرم رو به افزایش است؛ در سال‌91‌تا 93‌حداقل کشف پرونده‌ها سه تا پنج‌روز بود، اما هرچه جلوتر می‌رویم پرونده‌ها پیچیده‌تر شده‌است و تعداد قربانی‌ها نیز بیشتر می‌شود به طوری که در یک پرونده 2‌هزار نفر قربانی داشتیم که مال شان سرقت شده بود.
رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه گفت: امروز 32‌بانک برای جذب منابع از مردم رقابت دارند، ولی این پول را در حوزه تأمین امنیت مردم خرج نمی‌کنند، یعنی در خصوص بانکداری الکترونیک و اینکه چگونه یک امنیت فوق‌العاده درآن داشته باشیم کاری انجام نمی‌دهند بلکه پول خود را برای جذب مشتری و تبلیغات انجام می‌دهند، وی به انسداد 143‌درگاه بانکی با همکاری شاپرک و دستور قضایی اشاره و اعلام کرد: چند سرشبکه که در ترکیه وجود دارند تحت تعقیب قضایی‌اند و در حال رایزنی با پلیس اینترپل هستیم تا آن‌ها را دستگیر و به کشور استرداد کنند.
سردار هادیانفر به موضوع قمار و شرط‌بندی پرداخت و گفت: متأسفانه این موضوع باعث نگرانی ما است؛ چراکه شرط‌بندی در کشور مباح و ساده شده است. پرونده‌ای در مازندران داشتیم که حساب کاربری آن‌ها 50‌میلیارد تومان سرمایه داشت؛ وقتی از دوستان خواستم که افراد عضو این شبکه را احضار کنند تا با آن‌ها برخورد کنیم اعلام کردند 31‌هزار نفر در آن کانال عضو هستند؛ از خانواده‌های مختلف با گرایش‌های گوناگون و این چیزی است که ما را نگران می‌کند.
سردار هادیانفر با انتقاد از این مطلب که اینترنت کشور حد ابتدا و انتها ندارد، گفت: فضای مجازی و شبکه اجتماعی را رها کرده‌ایم و تحت عنوان اینکه برخی می‌گویند مردم آزاد باشند و به اطلاعات دسترسی آزاد داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران