پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282343 تاریخ : 1396/05/10-12:15:23
,6,
قفل پایتخت با کلید حمل‌و‌نقل عمومی باز می‌شود

قفل پایتخت با کلید حمل‌و‌نقل عمومی باز می‌شود

بر اساس آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی Numbeo که مربوط به تیرماه سال جاری است، مردم ایران به‌‌طور متوسط برای هر مسیر خود از مبدأ تا مقصد، بیش‌از 50 دقیقه زمان در ترافیک هدر می‌دهند و از این بابت در ج نخست جهان قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ترافیک تهران یک‌بار دیگر نام کشور ما را از لحاظ ثبت یک رکورد منفی در جهان بر سر زبان‌ها انداخت. بر اساس رده‌بندی یک موسسه، ایران رده نخست اتلاف وقت شهروندان در ترافیک را دارد. در عین حال تا کمتر از یک هفته دیگر شورای شهر پنجم تهران آغاز به کار می‌کند و تهرانی‌ها امیدوار هستند با رای خود به لیست امید، از معضلات حمل‌و‌نقل و ترافیکی پایتخت کاسته شود.

به‌گفته اعضای شورای شهر فعلی یکی از مهم‌ترین کارهایی را که باید شورای شهر پنجم در دستور کار خود قرار دهد، گسترش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی است تا عمر مردم در رفت‌و‌آمد سطح شهر هدر نرود و به عبارتی تا این حد زجر نکشند.

 بر اساس آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی Numbeo که مربوط به تیرماه سال جاری است، مردم ایران به‌‌طور متوسط برای هر مسیر خود از مبدأ تا مقصد، بیش‌از 50 دقیقه زمان در ترافیک هدر می‌دهند و از این بابت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته‌اند. روسیه و مصر به ترتیب با میزان هدررفت 49.5 دقیقه و 47.6 دقیقه، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند. در انتهای این جدول کشورهای اتریش، لیتوانی و اسلوونی قرار دارند که به ترتیب با هدررفت 28.86، 28.6 و 27.1 دقیقه از زمان مفید روزانه شهروندان، جزو پربازده‌ترین کشورها در حوزه حمل‌و‌نقل به شمار می‌آیند.

اطلاعات سایت نامبیو همواره توسط کارشناسان این مرکز، در حال به‌روزرسانی است. همچنین گزارش‌های این سایت بر اساس اطلاعات مردمی هم تهیه و منتشر می‌شوند. در این سایت علاوه بر اطلاعات ترافیک، هزینه زندگی در شهرها و کشورهای مختلف نیز با دقت بسیار بالایی در دسترس علاقه‌مندان جهت بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

اولویت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی است
مردم تهران از جهت داشتن ترافیک کشنده و وحشتناک حتما نقش پررنگی در ارتقای نام منفی ایران در این جدول دارد و تهرانی‌ها خیلی وقت است که در تار‌و‌پود این ترافیک اسیر هستند. شورای شهر به‌عنوان نهاد اصلی مدیریت شهری می‌تواند نقش مهمی در کاستن این معضل داشته باشد اما شورای شهر چهارم نتوانست نقش‌آفرینی پررنگی در این زمینه داشته باشد و حالا همه منتظر اقدام‌های شورای شهر پنجم هستند.
محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معضل ترافیک دامن همه مردم را گرفته است، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: یکی از دلایل آلودگی هوا و ترافیک تهران، حجم بالای خودروهاست. این ترافیک علاوه‌بر اینکه باعث آلودگی هوا می‌شود، باعث تلف شدن عمر تهرانی‌ها هم خواهد شد. در واقع اتلاف وقت مردم و افزایش روزانه حجم ترافیک به مشکلات زیرساخت‌ حمل‌و‌نقل عمومی بازمی‌گردد. بنابراین تنها راه جلوگیری از آن گسترش حمل‌و‌نقل عمومی است. ضمن این که ترافیک و اتلاف وقت شهروندان خسارت زیادی به اقتصاد شهری و ملی وارد می‌کند.
این عضو شورای شهر در ادامه به شورای شهر پنجم توصیه می‌کند: شورای شهر پنجم گسترش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و در این مسیر مدیریت شهری همراه و هم‌فکر شورای شهر است. متاسفانه مردم برای رفتن از یک سر تهران تا طرف دیگر زجر می‌کشند و اتلاف وقت آنها در ترافیک به مرور زمان باعث بروز مشکلات جسمی و روحی فراوانی می شوند اما فراموش نکنیم با توسعه زیرساخت حمل‌و‌نقل عمومی این مشکلات برطرف خواهد شد.

راهکارهای حل مشکل ترافیک
غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر هدر رفتن عمر ایرانی در ترافیک کلان شهرها، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: یکی از گزینه‌های کاهش ترافیک در ایران، الکترونیکی کردن خدمات است که در چند سال گذشته توسط دولت الکترونیک در حال انجام بوده و بسیاری از خدمات از جمله بانک‌ها و خدمات اداری از طریق شبکه‌های اینترنتی انجام می‌شود. موضوع مهم دیگر در کلان‌شهرهای ایران استفاده از فضای زیر سطح است یعنی باید مترو، پارکینگ و خدمات خودرویی را به این مکان برد. همچنین توسعه حمل و نقل عمومی و سرعت بخشی به استفاده از اتوبوس های برقی صورت گیرد تا از بار ترافیکی معابر شهری کاسته شود و عمر ایرانی‌ها کمتر به هدر رود.
این عضو شورای شهر تهران به وضعیت نامناسب ترافیک پایتخت هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در سال‌های گذشته به‌دلیل مدیریت ناکارآمد شهری معضل ترافیک تهران نه تنها حل نشده بلکه روز‌به‌روز هم بیشتر شده است و بخش قابل‌توجهی از خودروهایی که در معابر شهری تردد می‌کنند، تک‌سرنشین و دو سرنشین است.

در واقع تهران شهر خودروها شده است و وقت مردم پشت ترافیک هدر می‌رود. ضمن این که وقتی فردی مسیر 20 دقیقه‌ای را 2 ساعت پشت ترافیک می‌ماند تا به مقصد خود برسد، قطعا بر اعصاب و روان فرد تاثیر می‌گذارد و منجر به آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شود.این عضو شورای شهر درباره راهکارهای حل ترافیک تهران برای کاهش اتلاف وقت شهروندان که این شورا به شورای پنجم پیشنهاد اجرایی شدن آن را می‌دهد، توضیح می‌دهد: این راهکارها شامل چهار مورد است. راهکار اول این است که قبل از هر چیز مدیریت مدرن کنترل ترافیک به صورت الکترونیکی است.

راهکار دوم استفاده کامل از زیر سطح زمین است. همچنین گسترش حمل‌و‌نقل عمومی راهکار سوم است. راهکار چهارم انتقال پارکینگ خودرو به سطح زیرزمین است، زیرا دو سوم خیابان‌ها به خاطر پارک خودروها گرفته شده است. بنابراین لازم است شورای شهر پنجم و شهردار آینده به‌طور جدی پیگیر حل این معضل تهرانی‌ها باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران