پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304907 تاریخ : 1396/07/03-09:10:13
,6,
قطعات خارجی 85 درصد از کل بازار قطعات ایران را تصاحب کردند

اختلافات بر سر آمار قاچاق قطعات به کشور :

قطعات خارجی 85 درصد از کل بازار قطعات ایران را تصاحب کردند

، دبیر انجمن قطعه سازان می گوید: بر اساس برآورد صورت گرفته توسط انجمن 85 درصد کل بازار قطعات توسط قطعات خارجی تامین می شود و اینکه چه میزان از این رقم شامل قطعات قاچاق می شود ، محل اختلاف است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مازیار بیگلو  با اشاره به اینکه آمار دقیقی در خصوص میزان قاچاق قطعات در اختیار نداریم ، افزود : بر اساس شکایات موجود و همچنین افزایش واردات قطعات به کشور ، تحلیل ها حاکی از آن است که قاچاق در این بخش نیز سیر صعودی داشته است.

وی همچنین با توجه به ارقام مورد اختلاف در قاچاق قطعات تاکید کرد : ارقامی که در زمینه قاچاق قطعات مطرح می شود عددهای مختلفی است به طوری گاهی این رقم 2 هزار میلیارد تومان و یا 8 هزار میلیارد تومان اعلام می شود در حالی به نظر انجمن قطعه سازان باید این ارقام بر اساس مبنایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق قطعات رقم کمی نیست و مسلما رقم بالایی خواهد بود، اظهار داشت : بر اساس اخرین آمارها جریان ورود قطعات قاچاق نه تنها متوقف نشده بلکه روند افزایشی داشته است از این رو اجرای هر چه سریعتر طرح کد رهگیری بر روی قطعات پر مصرف بر جریان ورود قطعات قاچاق بسیار موثر بوده و موجب کنترل در این بخش خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به ابهامات مطرح در خصوص اجرای طرح نصب کد رهگیری بر روی 16 قلم قطعه پر مصرف خاطر نشان کرد : بر اساس آخرین خبرها از کار گروه متشکل در وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص ایجاد بانک اطلاعات و نصب هلوگرام بر روی قطعات پر مصرف ، حاکی است که تاکنون نرم افزار این طرح راه اندازی و در حال حاضر روند دریافت اطلاعات فنی ، ظاهری و مشخصات عمومی قطعات از تولیدکنندگان 16 قطعه پر مصرف و ورود اطلاعات در جریان است.

بیگلو با توجه به زمانبر بودن طرح نصب کد رهگیری بر روی قطعات پر مصرف اظهار داشت : البته جریان ورود اطلاعات قطعات پر مصرف در اسفند ماه سال گذشته باید به اتمام می رسید اما با وجود اینکه نرم افزار این طرح در اردیبهشت ماه رونمایی گردید همچنان در خصوص ورود اطلاعات و مشخصات ظاهری قطعات اختلاف نظر وجود دارد چرا که تولیدکنندگان قطعات معتقدند که باید خواص فنی و متریال قطعات وارد شود اما کارگروه متشکل در اداره تعزیرات ،گمرک و یا مبارزه با قاچاق کالا بر این نظرند که باید اطلاعات ظاهری قطعات در بانک اطلاعات وارد شود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر اطلاعات به صورت قطعه به قطعه وارد می شود چرا که تعداد نمونه های موجود در هر قطعه بسیار زیاد است و بر سر هر یک از آنها نیز اختلاف نظر وجود دارد از این رو ورود اطلاعات بسیار زمانبر است هر چند پیش بینی می گردید که چنین جریان کندی را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد : اینکه چه زمانی طرح نصب کد رهگیری بر روی قطعات پر مصرف به طور کامل اجرایی می شود باید از دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن سوال شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 399
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران