پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349472 تاریخ : 1397/03/01-17:20:08
,11,
قرارداد تکمیل 382 طرح احیای بافت فرسوده شهری امضا شد

قرارداد تکمیل 382 طرح احیای بافت فرسوده شهری امضا شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نوزدهم بهمن پارسال تاکنون قرارداد تکمیل 382 طرح ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی برای احیای بافت های فرسوده شهری امضا شده و در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هوشنگ عشایری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد 21 محله در 21 شهر در برنامه احیای بافت های فرسوده وجود دارد تا پس از انتخاب توسعه گران بخش خصوصی، روند نوسازی آغاز شود.

براساس مطالعات شرکت بازآفرینی شهری ایران، بیش از 140 هزار هکتار بافت فرسوده در 544 شهر کشور وجود دارد.
خوزستان با 9.59 درصد بیشترین سهم و زنجان با 0.57 درصد کمترین مساحت بافت فرسوده شهری را دارند.
عشایری که مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری است، رویکرد اصلی در برنامه ملی بازآفرینی شهری را محله ‌محوری عنوان کرد و گفت: در احیای بافت های فرسوده شهری ابزار اصلی، مشارکت مردم و کنشگران شهری است و دولت به جای دخالت در حوزه ساخت وساز همانند مسکن مهر، در این زمینه فقط وظیفه تسهیل گری را برعهده دارد.
مدیرعامل بانک مسکن چندی پیش از پرداخت 30 درصد تسهیلات بانک مسکن به احیای بافت های فرسوده خبر داد. 
یکشنبه گذشته هیات وزیران بانک مرکزی را موظف کرد پس از تصویب شورای عالی پول و اعتبار، نسبت به فراهم کردن تمهیدات لازم برای کاهش سود تسهیلات خرید مسکن (صندوق یکم) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از هشت درصد به 6 درصد و کاهش مدت سپرده‌گذاری از 6ماه به پنج ماه و نیز افزایش دوره بازپرداخت از 12 سال به 15 سال اقدام کند.
برای تسریع در نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، همه وزارتخانه ها، موسسه ها و شرکت های دولتی مکلف شدند نسبت به واگذاری رایگان زمین های در اختیار خود در محدوده ها و محله های دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند. 
این برنامه شامل طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار در محدوده زمین های دارای مالکیت خصوصی و دولتی است.
دولت برای ایجاد مشوق های لازم و تسهیل در فرآیند بازآفرینی شهری پایدار، همه دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار را موظف کرد دستکم 30درصد اعتبارات بودجه های سنواتی مربوط به فعالیت­ های خود در شهرها را به برنامه اجرایی بازآفرینی محدوده‌ها و محله های هدف اختصاص دهند.
همچنین دولت میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول این طرح را در کلانشهرها به ازای هر واحد مسکونی تولید شده به ترتیب 500 میلیون و 200 میلیون ریال و در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات یاد شده را به ترتیب 400 میلیون و 150 میلیون ریال تعیین کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران