پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265659 تاریخ : 1395/11/09-17:34:31
,10033,
قدیمی‌ترین کنفرانس محیط زیستی برگزار شد

قدیمی‌ترین کنفرانس محیط زیستی برگزار شد

نشست خبری دکتر فرهاد دبیری معاون محیط زیست در محل سازمان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، دبیری در این نشست افزود: روز جهانی تالاب در پی امضای کنوانسیون رامسر که به منظور حفاظت محیط تالاب‌ها است به این نام ، نام گذاری شده است.

این کنفوانسیون قدیمی‌ترین کنفرانس محیط زیستی است که پس از آن خیلی از معاهدات زیست محیطی منعقد شدند.

دبیری تصریح گرد: هدف کنفوانسیون رامسر حفاظت از تالاب های بین اللمللی جوامع اطراف این تالاب و وضعیت معیشتی مردم اطراف آن است.

دبیری اشاره کرد بالای 280 تالاب موجود است که 94 مورد از این تالاب‌ها مهم و 24 تالاب بین المللی است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این کنوانسیون بین المللی به نام شهرهای‌ما نام‌گذاری شده است تعهد خاصی برای ما ایجاد می کند و این موضوع برای ما برند است.

معاون محیط زیست اظهار کرد: امسال روز جهانی تالاب در اهواز برگزار میشود و سعی میکنیم هر سال در شهری که دارای یک تالاب است این مراسم را برگزار کنیم.

در ادامه خانم اشرفی‌زاده افزود: در تمام استان برنامه هایی در راستاس سطح آگاهی از تالاب برگزار می شود و مراسم اصلی اهواز ، ارتقای آگاهی مردم است.

اشرفی زاده تصریح کرد: از برنامه‌های این مراسم تقدیر از قهرمان تالاب را خواهیم داشت. که سه قهرمان انتخاب شده‌اند و از آنها تقدیر خواهد شد. از دیگر برنامه این مراسم تقدیر از محیط بان نمونه تالابی رو هم خواهیم داشت که از سه محیط بان نمونه نیز تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بلایای طبیعی در دنیا دو برابر شده و 90 درصد آن وابسته به آب بوده است و در مورد تالاب موضوع صرفا حفاظت از تالاب نیست، موضوع مهم رویکرد زیست بومی است ، یعنی یک تعامل بین بهره برداری و حفاظت ایجاد شود.

وی ادامه داد: صیادی و گردشگری و چیز دیگر به این معنا نیست که ان کاملا منع شود ، بلکه این است در حد تعادل از آن استفاده شود که محیط بان وظیفه دارد این تعادل را ایجاد کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران