پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314526 تاریخ : 1396/11/06-12:08:01
,15,17,
فیلترینگ به معنی اعدام یک کسب‌وکار

هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

فیلترینگ به معنی اعدام یک کسب‌وکار

دبیر انجمن فین‌تک و یکی از بنیانگذاران باهمتا با این مقدمه شروع کرد: «دغدغه ما استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها این است که دیده نمی‌شویم.کسی آن طور که باید ما را جدی نمی‌گیرد.»

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، میلاد جهاندار دبیر انجمن فین‌تک و یکی از بنیانگذاران باهمتا در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در روزهای 2 و 3 بهمن ماه برگزارشدگفت:زمان زیادی از اینکه روندهای تکنولوژی را برای دهه‌های آینده پیش بینی می‌کردند، نمی‌گذرد.

هم‌اکنون آن زمان تمام شده و این روزها سرعت تغییرات به شدت زیاد شده. باید قدر تک تک لحظات و فرصت‌ها را بدانیم. تغییرات فرصت ها و چالش ها را به همراه دارند. باید تصمیم موثر بگیریم. مدیران ارشد کشور در جای مهمی قرار گرفته‌اند. می‌توانند ریسک نکنند و محافظه‌کار باشند و تغییری رخ ندهد.

رویکرد دوم اما این است که مدیران تغییرات را درک کنند. باید فضایی ایجاد کنند که کاستی ها را جبران کنیم. به شرطی می‌توان با سرعت حرکت کرد که جاده ها باز باشد و خودمان خودمان را فیلتر نکنیم.

چه کسی میتواند نیروی متحرکه بسازد وقتی دغدغه اش باید عبور از فیلترینگ باشد؟ نبود زیرساخت و عدم آگاهی بعضی از مسئولان باعث این مشکل می‌شود. تصور کنید یک کسب و کار به‌جای اینکه به فکر خلاقیت و پیشرفت باشد، مدام در حال جاده صاف کردن باشد. سرعت کار با وجود چنین موانعی خیلی آهسته است.

دبیر انجمن فین‌تک قبل از عنوان سه دغدغه اصلی فضای کسب‌وکار فین‌تک‌ها گفت: رییس بانک مرکزی و وزیر ارتباطات خوشبختانه حضور دارند و این دو عزیز هم مخاطب حرف‌های من هستند.

جهاندار اولین دغدغه را رگولاتوری عنوان کرد و تصریح کرد: اقدام خوبی که امسال شاهد آن بودیم، تدوین چارچوب فینتک و مستند پرداخت یارها بود. البته هنوز اجرایی نشده . ما اصلا به رسمیت شناخته نمی‌شویم. امیدوارم برای اقدامات مناسب زمان بیش از حد نگذرد و قانوم‌گذاران به سمت درستی حرکت کنند.

وی دومین دغدغه را فیلترینگ دانست و ابراز کرد:جای تأسف دارد که به این راحتی کسب‌کاری فیلتر می‌شود. این عملا ایجاد فضای ارعاب و تهدید است.

جهاندارادامه داد:  فیلترینگ اعدام یک کسب و کار است. دولت نقش جدی در کارگروه مصادیق مجرمانه دارد و 6 عضو از 11 عضو این کارگروه، از دولت هستند و می‌توانند به فیلترشدن یک کسب‌وکار رای ندهند.

به همت وزیر ارتباطات هفته گذشته دستور جدیدی در خصوص فیلترینگ ارائه شد.بحث فیلترینگ باید به صورت جدی بازنگری شود.

 دبیر انجمن فین‌تک از تصمیم گیری در فضای نوآوری گفت: باید کسب و کارها را در روند تصمیم‌گیری دخیل بکنیم. به یکباره دستور العملی اتخاذ می‌شود که همه چیز به هم می‌ریزد. جا دارد خود کسب‌وکارها در این تصمیم گیری دخیل باشند. این خیلی تلخ است که یک تصمیمی گرفته شود و فعالان آن کسب‌وکار که ارتباط مستقیم با آن تصمیم دارند، به صورت کلی بی‌اطلاع باشند.

جهاندار از تشکیل یک بلک لیست که شامل متخلفین فین‌تک‌ها هستند خبر داد و گفت:  ما در باهتا  با همکاری پلیس  فتا موفق شدیم که در این زمینه کارهایی کنیم و  ریسک مصرف‌کنندگان و ریسک کسب و کارها را کاهش دادیم. نهایتا از وقوع بسیاری جرم‌ها جلوگیری کردیم. باید با همت و عزم جدی  فضا را امن‌تر کنیم. حریم خصوصی هم یکی از موضوعاتی است که آقای آذری جهرمی هم در این خصوص حساسیت‌های لازم را دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران