پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376281 تاریخ : 1397/06/19-16:20:51
,15,
فناوری های نوین چالش های کشور را رفع می کند

فناوری های نوین چالش های کشور را رفع می کند

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در آستانه انقلاب چهارم صنعتی قرار داریم و چالش هایی پیش‌روی کشور ماست، گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین می توانیم چالش هایی که کشور ما را تهدید می کند رفع کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست مشترک بین وزارت نیرو و وزارت ارتباطات درباره سند اقدام مشترک توسعه کاربردهای فناوری نوین فاوا، با اشاره به اینکه برای تدوین سند مشترک با محوریت تحول دیجیتال هر دو هفته یکبار جلسه برگزار کردیم، اظهار کرد:  در این زمینه گام خوبی برداشته شد که نتیجه آن همگرایی در فناوری و هم افزایی در مدیریت است.

وی با بیان اینکه کشور ما امروزه با چند چالش مهم روبرو است، تصریح کرد: مهمترین چالش هایی که کشور ما را تهدید می کند آب، بیکاری، وابستگی به نفت، آلودگی محیط زیست، رونق اقتصادی و شفافیت است که ما می توانیم با استفاده از فناوری نوین این مشکلات را رفع کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات دو موضوع جدا بود که از سال 2009 یک همگرایی در میان آنها شکل گرفت اظهار کرد: پس از اینکه این دو فناوری در کنار یکدیگر قرار گرفتند میان صنایع یک همگرایی ایجاد شد که یکی از این صنعت ها در وزارت نیرو قرار دارد.

سراییان با اشاره به اینکه ICT در حوزه هایی مانند بانکداری، سلامت، کشاورزی، حمل و نقل نفوذ کرده است، اظهار کرد: نتیجه این نفوذ افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه ها و ایجاد شفافیت است که با همگرایی بین حوزه‌ها صنعت هوشمند ابری شکل می گیرد و هوش مصنوعی ایجاد می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مزایای هوشمندسازی در کشور، تصریح کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی کشور را می توان  ارزان اداره کرد و کارهای مردم با سرعت بیشتر و با سهولت بیشتری انجام شود.

سراییان با بیان اینکه ما در انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم، بیان کرد: در این انقلاب می توانیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و هزینه های تمام شده فناوری اطلاعات را کاهش دهیم به طوری که با مقایسه قیمت ها مشخص می شود که در حوزه های مختلف مانند انرژی سلامت، درمان و تکنولوژی شاهد کاهش هزینه ها هستیم.

وی افزود: تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از جمله مواردی است که در وزارت ارتباطات مورد پیگیری قرار دارد و در محورهای شهر هوشمند، انرژی هوشمند و محیط زیست هوشمند دنبال می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک،گفت: هدف ما در دولت الکترونیک ایجاد فرصت شغلی و کاهش مراجعه حضوری مردم به سازمان هاست که به همین منظور نخستین تفاهم نامه را با وزارت نیرو منعقد کردیم.

وی با اشاره به اینکه از سازمان های مختلف برای هوشمندسازی کمک گرفته ایم، افزود: هوشمندسازی کشاورزی را با کمک وزارت جهادکشاورزی انجام دادیم.

سراییان اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا داده های مختلف در کنار یکدیگر خدمات جدید و ارزانتر را به مردم ارائه دهند  که بر این اساس همگرایی بین وزارت خانه های نیرو و ارتباطات فرصت جدید خلق و مدیریت مصرف آب و انرژی را ایجاد می کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: این موضوع به ابتکار دو وزیر نیرو و ارتباطات ایجاد شده است، بنابراین باید این هم افزایی در همه صنایع  شکل گیرد تا از منابع حداکثر استفاده صورت گیرد و با همگرایی فناوری را رشد دهیم.

وی با اشاره به اینکه همگرایی وزارتخانه های نیرو و  ICT موجب بهره وری و خلق فرصت جدید در مدیریت  مصرف انرژی می شود، تصریح کرد: اشتراک در داده های برق و آب منشا بزرگی برای ایجاد اشتغال است که در این زمینه دولت می تواند راه را برای بخش خصوصی باز کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران