پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351988 تاریخ : 1397/04/17-16:01:44
,15,
فناوری بلاکچین باید به کتابخانه ملی وارد شود

آذری جهرمی در کتابخانه ملی:

فناوری بلاکچین باید به کتابخانه ملی وارد شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز سهم زبان و خط فارسی در محتوای وب به 2 درصد رسیده است که این سهم باید به 4 درصد برسد، گفت: یکی از ‌مطمئن ترین شیوه های حفاظت از مالکیت معنوی آثار به کارگیری فناوری بلاکچین است و این فناوری باید در کتابخانه ملی استفاده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزیر ارتباطات و هیات همراه که صبح امروز (یکشنبه) میهمان صبحانه کاری رئیس کتابخانه ملی بود، گفت: امروز نسل نوینی از فناوری در حال ظهور است که بر اساس آن دیگر لازم نیست  گروهی برای تهیه حافظه ملی ایرانیان به طور اختصاصی کار کنند بلکه پدید آورندگان ایرانی به آسانی می توانند آثار خود را به محتواهای مناسب تبدیل کنند و فقط مدیریت آن در کتابخانه ملی صورت می گیرد. 

وی یکی از ‌مطمئن ترین شیوه های حفاظت از مالکیت معنوی آثار را به کارگیری فناوری بلاکچین دانست و افزود: هرچند عده ای  همواره بدنبال بستن شبکه های اجتماعی هستند که البته عملی نیست اما با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی می توان هم اطلاعات را ترویج داد و هم از مشارکت سایر اعضا بهره‌ مند شد. به طور مثال امروز با مشارکت نویسندگان در قید حیات  می توان کل منابع مکتوب اعم از کتاب و نشریات را از طریق ایجاد کمپین هایی با هزینه های اندک به صورت دیجیتالی گردآوری کرد. 
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه با بهره گیری از ظرفیت بی نظیر شبکه های اجتماعی می توانیم حافظه ملی ایرانیان را با کمک و همراهی ایرانیان بسازیم، اظهار کرد: وزارت ارتباطات وظیفه توسعه محتوای ملی و بومی را عهده دار است و چه محتوایی بهتر و ارزشمند تر از گنجینه های مکتوب پدید آورندگان ایرانی که در شبکه ملی اطلاعات استفاده شود. 
جوانترین عضو کابینه با توجه به اهمیت گسترش زبان فارسی در فضای وب گفت: امروز سهم زبان و خط فارسی در محتوای وب به 2 درصد رسیده است که مطابق اهداف در نظر گرفته شده این سهم باید به 4 درصد برسد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ایجاد مشارکت عمومی می توان تولید و‌ ترویج محتوای فارسی در فضای وب را افزود، گفت: البته باید پلتفرم هایی بر مبنای دسترسی آزاد به اطلاعات مهیا شود تا کسب و‌کارهای نوپا جذب شوند و با استفاده از ظرفیت های خود از این منابع ارزش افزوده ایجاد کنند. 
وی با تاکید بر در دسترس عموم قرار دادن منابع و داده ها در کتابخانه ملی افزود: اگر این منابع اطلاعات به صورت آزاد در دسترس قرار گیرد امکان بکارگیری هوش مصنوعی و تحلیل داده ها برای تشخیص نسخه های شبیه سازی شده و کپی فراهم خواهد شد و بدین طریق برای حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر گام برداشت و این خود زمینه ایجاد یک نوع کسب و کار جدید است. 
آذری جهرمی با بیان اینکه باید در کتابخانه ملی از فناوری بلاکچین استفاده و استانداردهای داده ها را نیز بازتعریف کنیم، اظهار کرد: امروز سطوح مطالعه در جامعه تا حدود زیادی کاهش یافته است  که یکی از علل آن تغییر عادت مطالعه مردم است چراکه امروزه مردم عادت کرده اند به  جای کتاب، گوشی و‌تبلت دست بگیرند بنابراین با دسته بندی کردن و‌هشتک زدن می توان مطالب مورد علاقه مردم را به راحتی در اختیارشان قرار داد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران