پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264609 تاریخ : 1395/10/26-17:20:11
,17,
فقر منابع آبی برای پایتخت/ توسعه فعالیت های کشاورزی برای استان تهران توجیه ندارد

یک مقام مسوول:

فقر منابع آبی برای پایتخت/ توسعه فعالیت های کشاورزی برای استان تهران توجیه ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران معتقد است :کاهش منابع آب های سطحی و زیرزمینی پایتخت، تهران را با فقر جدی منابع آبی و بیلان منفی 150 میلیون مترمکعبی سفره های زیرزمینی روبه رو ساخته، درعین حال توسعه فعالیت های کشاورزی در این استان غیرقابل توجیه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، «محمدرضا بختیاری» افزود: منابع آبی پایتخت با شرایط کنونی وضعیت بحرانی دارد و در کشوری که متوسط بارندگی سالیانه آن 250 میلیمتر است، صادرات هندوانه، در حالی که به ازای هر کیلوگرم تولید آن، هزینه ای به میزان 13 هزار ریال مصرف آب دارد، و این اشتباه بزرگی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران یادآور شد: برخی از مشکلات به دلیل سیاست هایی است که از گذشته در کشور حاکم بوده، اما با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش آب در برنامه ششم توسعه، امید می رود شاهد شرایط مناسبتری برای صنعت آب کشور در سال های آینده باشیم.
بختیاری اظهار داشت: جمعیت زیادی طی دهه های گذشته و به دلایل متعدد از جمله بیکاری، به پایتخت و استان های همجوار آن سرازیر شده اند که نیاز به آب آشامیدنی با کیفیت دارند؛ بر این اساس نمی توان چشم بر روی مشکلات آبی میلیون ها نفر هموطن بست.

وی تاکید کرد: راهکارهای برون رفت از مشکلات آبی پایتخت باید توسط دفتر مطالعات شرکت مورد بررسی و تحلیل جدی قرار بگیرد و در سال های گذشته مطالعات امکان سنجی انتقال آب رودخانه‌های دو هزار و سه هزار غرب مازندران در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و نتایج نشان داد اجرایی شدن آن راهگشا و بسیار منطقی است.
( رودخانه های دو هزار و سه هزار در منطقه “چالدره” به هم پیوسته و رود ” چشمه کیله ” را تشکیل می دهند و این رود از مرکز شهر تنکابن ( شهسوار ) گذر کرده و به دریای خزر می ریزد.) 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: اجرای این طرح، نه فقط منطقه شرق مازندران بلکه ده ها میلیون نفر از مردم استان های تهران، البرز، قزوین و حتی سمنان نیز از منابع حیاتی این نعمت بیش از گذشته بهره مند شده و گام های مهمی برای برون رفت از وضعیت بحرانی این منطقه از کشور برداشته خواهد شد.
وی اطلاعات تولیدی در این بخش را مبنای تصمیم گیری برای سایر حوزه ها دانست و افزود: اطلاعات اشتباه می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به صنعت آب و برق کشور وارد کند؛ براین اساس باید مطالعات پایه محل تولید فکر و پروژه های آبی شرکت شود.
 دایره عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران با وسعتی نزدیک به 196 هزار و 500 کیلومترمربع از سوی شمال به کوه های البرز، از شرق به استان سمنان، از غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود و دارای جمعیتی افزون بر 13 میلیون و 400 هزار نفر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران