پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265580 تاریخ : 1395/11/08-10:08:01
,8,
فعالان بورس تهران در انتظار خبر بازگشایی وبصادر و وتجارت

فعالان بورس تهران در انتظار خبر بازگشایی وبصادر و وتجارت

پس از بازگشایی نماد بانک ملت در هفته گذشته فعالان بازار سرمایه ایران منتظر بازگشایی نمادهای بانک صادرات (وبصادر) و بانک تجارت ( وتجارت) هستند، بازگشایی این دو نماد می تواند شوک دیگری را در هفته آینده به بورس تهران وارد کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در هفته گذشته نماد معاملاتی بانک ملت پس از حدودِ شش ماه توقف،  بازگشایی شد. این نماد که در تاریخ 27 تیرماه سال جاری به قیمت هر سهم حدود 241 تومان معامله شده بود، پس از بازگشایی در تاریخ پنجم بهمن ‌ماه 1395 با بیش از 35 درصد کاهش مواجه شد و قیمت پایانی آن 124 تومان رقم خورد اما در روز ششم بهمن‌ماه 1395 قیمت پایانی این سهم کمتر از یک درصد افت کرد و در نهایت با حدود قیمت 120 تومان به کار خود پایان داد.

صحبت‌هایی هم مطرح شده که دو نماد بانک تجارت و بانک صادرات که همچنان بعد از گذشت ماه‌ها توقف، بسته هستند احتمالا در هفته آینده بازگشایی شوند.  چهارشنبه گذشته پیش‌بینی درآمد هر سهم سالِ مالی منتهی به 30 اسفند 95 بانک تجارت براساس عملکرد واقعی 9 ماهه و سه ماهه‌ به صورت حسابرسی نشده‌ روانه کدال شد.  

همچنین اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30 دی‌ماه 1395 این بانک نیز به صورت حسابرسی نشده منتشر شده است.

پیش‌بینی‌ها و نظرات کارشناسان این است که به احتمال زیاد نماد دو بانک تجارت و صادرات نیز در روز اول بازگشایی با افت در قیمت پایانی مواجه شوند، مگر اینکه از این دو نماد حمایت‌هایی صورت گیرد.

همزمان با باز شدن نماد معاملاتی بانک ملت در ششم بهمن سال جاری شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار بیش از 1000 واحد کاهش یافت که این نماد بیشترین نقش را در سقوط دماسنج بازار سرمایه در آن روز خاص داشت. در نتیجه با باز شدن نماد بانک صادرات و بانک تجارت در هفته آینده احتمال می‌رود که شوک دیگری به تالار شیشه‌ای وارد شود و شاخص کل روند نزولی خود را از سر گیرد.

در پنج روز کاری گذشته اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به رقم 78 هزار و 49 واحدی رسید و در نتیجه افت 1333 واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص آزاد شناور نیز که در چهارشنبه 29 دی‌ماه در تراز 78 هزار و 333 واحدی قرار داشت در مدت مشابه 1909 واحد افت کرد و به رقم 85 هزار و 424 واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار اول که در ابتدای هفته گذشته در تراز 56 هزار و 586 واحدی قرار داشت با 1332 واحد افت رقم 55 هزار و 254 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با 671 واحد کاهش در کانال 166 هزار و 913 واحدی نشست.

در هفته گذشته چهار میلیارد و 391 میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 251 هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت که طبق این آمار مقدار اوراق بهادار معامله شده نسبت به هفته گذشته 29 درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین تعداد دو میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 239 میلیارد و 800 میلیون تومان معامله شد که به ترتیب 35 و 33 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران