پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252198 تاریخ : 1395/10/01-12:50:09
,10026,
فصل الخطاب رئیس جمهور در مورد عدم ادغام بیمه ها در وزارت بهداشت

فصل الخطاب رئیس جمهور در مورد عدم ادغام بیمه ها در وزارت بهداشت

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به این که در منشور حقوق شهروندی که بر مبنای قانون اساسی تهیه شده است، بحث ادغام بیمه ها در وزارت بهداشت لحاظ نشده، دولت بر جدایی دو حوزه بیمه ها و سلامت از هم تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دکترعلی حیدری گفت: با ابلاغ حقوق شهروندی، رئیس جمهور و کلیت دولت بر جدایی حوزه های سلامت از بیمه های اجتماعی تصریح و تاکید کرده است.

وی افزود: در این سند که به تقسیم بندی حقوق شهروندی می پردازد، بند الف به موضوع سلامت و بند ض به موضوع رفاه و تامین اجتماعی پرداخته و این سند با توجه به ارجاعات و ابتناء به قانون اساسی تهیه شده است.

 دکتر حیدری ضمن تشکر از توجه وثیق دولت به حقوق اجتماعی مردم در این منشور ابراز امیدواری کرد با توجه به این که دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس، بحث ادغام را نیاورده است و در کمیسیون تلفیق نیز لحاظ نشده است، در مجموعه دولت و سازمان برنامه و بودجه، این ابلاغیه رئیس جمهور به عنوان نظر نهایی دولت و رئیس جمهور ملاک عمل قرار گیرد.

 نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: عنوان بند الف منشور مذکور عبارت است از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی» و عنوان بند ض عبارت است از «حق رفاه و تامین اجتماعی» و این بدان معناست که رئیس جمهور قائل به این است که این دو حوزه از هم منفک هستند.

 وی در پایان گفت: طبق اصل 29 قانون اساسی بیمه های درمانی و بیمه اجتماعی ذیل سرفصل تامین اجتماعی به عناون یک حق برای مردم تبیین شده و این یعنی این که تفکیک سلامت از بیمه های سلامت وفق قانون اساسی است و همین مفهوم در منشور حقوق شهروندی لحاظ شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران