پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214264 تاریخ : 1395/06/03-19:10:59
,4,17,
فرایند انتخاب رییس جدید بانک جهانی آغاز شد

فرایند انتخاب رییس جدید بانک جهانی آغاز شد

بانک جهانی فرایند انتخاب رییس جدید را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وب سایت بانک جهانی، هیأت مدیره بانک جهانی روز گذشته(سه شنبه) به ریاست میرزا حسن تشکیل جلسه داد تا در مورد انتخاب رییس جدید این بانک به جمع بندی برسد.

این در حالی است که جیم یونگ کیم رییس آمریکایی فعلی بانک جهانی که دوره 5 ساله ریاستش روز 30 ماه ژوئن سال 2017 به پایان می رسد، برای ماندن در این سمت برای یک دوره دیگر ابراز تمایل کرده است.
اعضای هیأت مدیره بانک جهانی در جلسه روز گذشته خود به اتفاق از برگزاری انتخاباتی آزاد، شایسته و شفاف حمایت کردند و همچنین تصویب شد که شرکت در انتخابات برای تمامی کشورهای عضو آزاد باشد.
علاوه بر این قرار شد انتخابات بر اساس همان روالی که در سال 2011 به تصویب هیأت مدیره رسید و دکتر کیم در سال 2012 بر اساس آن انتخاب شد، برگزار شود.
به نوشته ایبنا، نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست بانک جهانی باید دارای شرایط زیر باشند:
- دارای سابقه معتبری از ریاست
- تجربه مدیریت سازمان های بزرگ دارای فعالیت بین المللی و آشنایی با بخش دولتی
- تعهد و آشنایی با همکاری های چندجانبه؛ دارای مهارت های مؤثر و ارتباطات دیپلماتیک، بی طرفی در انجام وظایف مرتبط با این سمت
ثبت نام برای شرکت در انتخابات ریاست بانک جهانی از 25 اوت (پنجشنبه) آغاز می شود و تا روز 14 سپتامبر ادامه خواهد داشت. نامزدها نیز باید دارای ملیت کشورهای عضو بانک جهانی باشند.
هیأت مدیره بانک جهانی پس از پایان مهلت ثبت نام، فهرستی از سه نامزد نهایی تهیه و به طور رسمی با آنها مصاحبه خواهد کرد. بررسی نامزدها بین دو تا سه هفته طول خواهد کشید.
بر اساس قوانین بانک جهانی، رییس این بانک تحت نظارت مستقیم هیأت اجرایی فعالیت می کند. وی همچنین مسوولیت این سازمان، دفاتر و کارمندان را بر عهده دارد. فردی که به عنوان رییس انتخاب می شود از تمامی مسوولیت های خود خلع خواهد شد و به طور کامل در خدمت بانک جهانی قرار خواهد گرفت.
رییس بانک جهانی ریاست هیأت مدیره بانک بین المللی بازسازی و توسعه (IBRD) و انجمن بین المللی توسعه (IDA) را نیز بر عهده خواهد داشت. وی همچنین به موجب سمتش رییس هیأت مدیره سازمان بین المللی همکاری مالی (IFC)، آژانس تضمین سرمایه گذاری چند جانبه (MIGA) و شورای اداری مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ICSID) هم خواهد بود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران