پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352806 تاریخ : 1397/05/01-11:41:29
,23,
فراگیر شدن چتر بیمه ای برای همه مردم ایران

بازار بیمه در بوته آزمایش

فراگیر شدن چتر بیمه ای برای همه مردم ایران

پیشنهاد فراگیر شدن چتر حمایتی برای خانوارهای ایرانی یکی از اصولی ترین و ضروری ترین پوشش هایی است که باید فراگیر شود و برای تحقق این ماموریت معنوی و بازرگانی ,علاوه بر یاری گرفتن از امکانات و منابع داخل صنعت، نیازمند کمک های وسیع دولت و نهاد های انقلابی و موسسات پولی و انجمن های مردم نهاد دارد.

بانک و صنعت، در سخنان جناب آقای رییس جمهور در خصوص لزوم فراگیر شدن چتر بیمه برای همه ایرانیان خصوصا در قبال ریسک های حوادث طبیعی و بلایا به منظور حمایت از نهاد خانواده بدنبال آثار زینبار و خانه خراب کن حوادث و متعاقبا اعلام انجام این خواسته از سوی جناب آقای دکتر سلیمانی امیری بعنوان هدف اصلی ایشان در صنعت بیمه ،بدون شک اجرای یک ماموریتی اصولی و ملی را انتخاب کرده اند ،که جای تشکر فراوان دارد.

اما اینکه صنعت بیمه کشور ،با پتانسیل و ظرفیت فعلی بتواند حتی در یک دوره بازه زمانی پنج ساله ،این مهم را محقق کند نیاز به بحث و بررسی موضوع از جوانب مختلف دارد.

اینکه صنعت بیمه بازرگانی هم اینک دارای 2/2 درصد ضریب نفوذ در تولید ناخالص داخلی است و رسیدن به سهم 7در صدی پیش بینی شده در پایان قانون برنامه ششم توسعه آیا تحقق خواهد یافت یا خیر!؟

موضوعی کلیدی و سوال اساسی است که با مطالعه و بررسی همه جانبه کارشناسان صاحب دانش و تجربه  و اهل تحقیق مشخص میگردد.

همانطوریکه آقای دکتر سلیمانی امیری در بخشی از سخنانشان در جلسه با مدیران بیمه مرکزی ایران عنوان نموده اند اصلی ترین مشکل صنعت بیمه[جزیره ای و جزیره ای کار کردن شرکت های بیمه در بازار است. ] !!!!!!

قطعا این بیان به مفهوم نقدعدم همکاریهای مشترک و جذب پرتفوی ها نیست و بقول معروف اشاره به اینکه چرا  هر شرکت بیمه ساز خودش را میزند نیست !!!!!

بلکه استنباط و برداشت  نگارنده از این بیانات ،که از منظر یک مدیر اقتصادی با تجربه و مسلط بیان میشود ،عدم ارتباط منسجم و تعامل تنگاتنگ شرکت های بیمه با سایر شرکت های صنعتی ،تجاری ،خدماتی ،کشاورزی و...بیمه گذاران و آشنایی دقیق با ربسک های آنها و نیازهای بیمه ای دقیق آنها و پذیرش ریسک ها و صدور بیمه نامه ها بر اساس منافع هر دو سوی قرار داد بطور بلند مدت است.

شرکت های بیمه ،تا از نحوه کار پزشکان الگو نگیرند و ابتدا نسبت به شناسایی دقیق علل بیماری نرسند و سپس نسخه مناسب برای درمان را ندهند ،و فقط روابط با بیمه گذاران را با یک فرم پیشنهاد و یک فرم بازدید و پذیرش ریسک و صدور بیمه نامه با کمترین اطلاعات  انجام دهند و تا موقع خسارت بدون ارتباط باشند ونیز اعمال مواد قانون بیمه بدون کوچکترین مشاوره را ملاک تسویه خسارت حتی عدم پرداخت خسارت,نمایند ،در واقع هنوز در درون جزایری قدیمی  فعالیت میکنند که از تحولات نوین جامعه اقتصادی عصر حاضر خبر ندارند.

پیشنهاد فراگیر شدن چتر حمایتی برای خانوارهای ایرانی یکی از اصولی ترین و ضروری ترین پوشش هایی است که باید فراگیر شود و برای تحقق این ماموریت معنوی و بازرگانی ,علاوه بر یاری گرفتن از امکانات و منابع داخل صنعت، نیازمند کمک های وسیع دولت و نهاد های انقلابی و موسسات پولی و انجمن های مردم نهاد دارد.

امیدوارم همه ایرانیانی که نگران ورشکستگی ناشی از خسارتهای بلایای طبیعی هستند و برای کیان از حریم خانواده داشتن بیمه نامه های معتبر و کارآمد را علاقمندند تامین کنند ,در این فرصت جدید و اعلام رسمی جناب دکتر سلیمانی امیری در پیاده سازی این پرتفوی مورد نیاز مالی دست یابند .همه کارشناسان و خانواده بیمه گری وظیفه و تکلیف شرعی ،ملی و حرفه ای دارند تا در رسیدن و تحقق این برنامه اعلامی از هیچ کمکی دریغ ننمایند.

حاجی اشرفی ،کارشناس مطالعات ریسک و بیمه 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران